Tilbage

57. Vision Med Værdi
af Rick Joyner

I dag ser det ud til, at de, der har mest klippefaste solid værdier, savner vision. Ligeledes mangler mange, der har vision, værdier. Det skal være vores mål at have visioner med værdier. Vi ønsker at bore vores rødder dybere og dybere ned i en bibelsk sandhed med en ægte forpligtelse til de moralske standarder og integritet, som klart er pålagt af Skriften.

For en effektiv vision er vi også nødt til at forstørre vores syn på historie. Vi vil udrette meget lidt, der virkelig er nyt og frisk, hvis vi skal "opfinde hjulet" igen og igen. Det er fra et sikker fundament af klippefast solid værdier kombineret med den visdom og ydmyghed at modtage fra dem, der er gået foran os, at vi kan se ind i fremtiden og forberede os på det, som kommer. Ægte vision har så stærke rødder.

Når vi taler om den "nye" ting, der kommer, taler vi ikke kun om at gen-manipulation af kirken. En række ingeniørvæsen fejede gennem den vestlige industri i de sidste par årtier, og den fejer nu radikalt gennem kirken. Meget af dette var nødvendigt i industrien og i kirken. Vi er nødt til at blive frelst fra de fire mure i kirken og vores "mødementalitet" og se kirken blive en levende, aktiv, spillevende kraft, der fungerer fireogtyve timer om dagen, syv dage om ugen. Men lige så meget af hengivenheden til genudvikling i industrien kun resulterede i, at nogle kunne forbedre de forkerte produkter, har mange i kirken troet, at de ved at anvende en ny metode kunne blive mere relevante for tidene. Nye metoder kan være nyttige, men vi har brug for meget mere end det.

For mange kristne er tro kun et vedhæng til deres liv mere end essensen af selve livet. Jesus kom ikke for at dø på korset, så Han kunne mødes med os et par gange om ugen. Han kom til for at være vores liv. Dette er vores ultimative kald og formål: at Jesus skal være vores liv, så vi kan manifestere det liv og den kraft, der findes i Ham. Dette bliver aldrig gjort, fordi vi har bedre bygninger eller bedre programmer. Vores gerning er, at Kristus skal dannes i Han's folk. Vores mål er at prøve at præsentere enhvert menneske fuldstændig, komplet, hel, fuldkommen, fuldendt i Kristus.

Dette er ikke et nyt budskab. Faktisk har der sandsynligvis været nogle, der har forkyndt det i hver generation. Alligevel ville det faktisk være radikalt at gøre det, men det må være vores mål. Vi skal bevidst leve og bevæge os og have vores væsen i Ham (Apg 17:28). Vores ultimative mål burde være at kun tænke tanker, som Han ville tænke, kun at sige, hvad Han ville sige, og at gøre det, som vi ser Ham gøre. Dette er vores kald som ambassadører for Kongen - at repræsentere Ham ved at få Ham til at leve sit liv gennem os.

Jeg har set vores lokale profetiske tjenesteteam med forbløffelse. Vi har nu omkring fire hundrede mennesker, der tjener i dette. Disse mennesker hører virkelig fra Gud, og de bruges til radikalt at påvirke tusinder af liv. Jeg føler, at deres gaver konstant går op til nye niveauer. Imidlertid føler vi os fuldt ud klar over for behovet for dem med gaverne til at tolke. De fleste, der får de højere niveauer af åbenbaring, har ikke tolkningens gave. Nu prøver vi at slå dem sammen med åbenlyse tolkningsgaver og sammen med dem, der får åbenbaring.

Sand profetisk tolkning kommer ikke kun fra at kende bibelsk symbolik. Tolkning er en profetisk gave i sig selv. Det er interessant, at de to mennesker, der sandsynligvis havde de største tolkningsgaver i Skriften, Joseph og Daniel, kun syntes at være i stand til at tolke drømme, der kom til andre. De kunne faktisk ikke tolke åbenbaringen, der kom direkte til dem. Herren synes opsat på at vi har brug for andre, uanset hvor store vores gaverne er. Dette er den fase, som vi nu er i som tjeneste.

Selv når vi har åbenbaring og tolkning, er der endnu en fase, som er anvendelse . Dette er ikke så meget af en profetisk gave, da det er en verden af visdom, der for det meste gives til apostlene, pastorene og lærerne. Vi har haft en hel del profetiske ord, som vi følte os tvunget til at sende ud, hvilket resulterede i opkald fra pastore, der spurgte, hvad de skulle gøre som svar på disse ord. Ofte var vores svar, "Vi ved det ikke. Det er dit jobl." Dette chokerer dem normalt, men vi kender vores grænser, og hvor meget vi har brug for dem for at få det fulde billede.

Selv den største profetiske tjeneste ser kun delvist, og for at få hele billedet må vi sætte det, de får sammen med det, andre ser. Der er mange umodne, utålmodige eller idealistiske mennesker, der tror,?at hvis nogen virkelig hører fra Gud, skulle de få hele budskabet. Men det er en formodning, der forårsager mange af de problemer, folk har med den profetiske.

De bedste ser kun delvist, så hver gang vi hører et profetisk ord, er vi nødt til at fortsætte med at søge Herren efter de andre dele. Herren har sammensat Han's legeme og fordelt alle gaverne, så vi har brug for hinanden. Ingen kan stå alene uden resten af kirken. Derfor vil vi ikke have en nøjagtig vision, medmindre vi er ordentligt forbundet til hele Kristi legeme.

Vores egen lokale kirke har oplevet meget vækst i de profetiske gaver, og vi tror, at vi en dag vil få hundreder af modne profetiske tjenester med samme højde i det Nye Testamente sendt ud fra vores kirke. Vi ved også, at vores fremtidige bidrag til kirken vil kræve, at alle disse samles med det nuværende evangelistiske, pastorale og lære tjenester for at hjælpe med at forberede vejen for den kommende apostoliske tjeneste.

Det vil være en herlig dag, hvor alle de tjenester, som Herren har givet sin kirke, er i stand til at fungere sammen i enhed. Det er Herrens plan for perfektion for Han's folk (se Joh.17:23). Alligevel er det kun, når vi holder vores opmærksom på det endelige formål af Gud, at vi vil være sikre for at gøre afguder ud af Han's mindre formål. Det ultimative formål med Gud er ikke kun at have tjenester til at gå i enhed med hinanden, men at have alle Han's folk i enhed med Ham.

Disse tider er gravid med potentiale. Himlens vinduer ser ud til at være kontinuerligt åbne. Vi kan alle gå så højt, som vi ønsker, og så vidt vi har troen til at gå. Som Paul Kain engang sagde: "Vi er alle lige så tæt på Gud, som vi ønsker at være." Sløret er blevet flænget, og døren er åben. Lad os drage fordel af den store velsignelse, vi har fået til at leve i disse ekstraordinære tider med den viden, vi har fået af Sandheden selv. Lad os ikke vente på, at nogen kommer og sætter i bevægelse vandet, mens Kongen selv står lige ved siden af os! Det er tid til at gå foran og komme ud af båden og vandre med Ham.

Det er på tide at gå efter den højeste vision for alle, være som Ham og udføre de gerninger, som Han gjorde. At være som Ham betyder, at vi må være dybt og fuldstændig hengivet til Herrens værdier. Dette var først og fremmest kærlighed - kærlighed til Ham og kærlighed til hinanden. Det er rigtigt at være viet til Åndens gaver, fordi Skriften beordrer os til at "at stræbe efter (se 1 Kor. 12:31) . Imidlertid fungerer alle gaverne gennem tro, og tro fungerer ved kærlighed. Vi bør værdsætte Åndens gaver, men fra det mest solide fundament for hengivenhed til Åndens frugt.

58. Komme Ud Af Ørkenen
OP