Tilbage

150. Kortlægge Vores Fremtidig Kurs
af Rick Joyner

Det ægte kristne liv er det største eventyr og den mest herlige søgen, der nogensinde kan kendes på jorden. Intet Hollywood nogensinde har produceret kan sammenligne med virkeligheden i det ægte kristne liv. Der er intet så spændende, som at opfylde eller så overbevisende som at lære vores Konge at kende og lære Han's veje. Når dette er vores daglige søgen, vores livs fokus og hengivenhed, vil vi finde den livs sti, der er broen mellem himmel og jord. Det er aldrig for sent eller for tidligt at starte denne rejse. Når vi gør det, vil vi blive brugt til at bringe sandt liv til jorden og bringe nederlag til vores ultimative fjende, der er døden.

Målet med disse 150 dages hengivenhed til opbyggelse er at give en vision for, hvad det kristne liv er beregnet til at være fra et kompromisløst, bibelsk fundament, med et historisk perspektiv. Jeg har med vilje sået ind i hver af disse hengivenheder en vis gentagelse og gennemgang for at øge fastholdelse. Mit mål for skrivning er ikke litterær eller kunstnerisk præstation, men at fremme åndelig frugtbarhed og en uimodståelig hengivenhed for vores formål med at være på denne jord.

Vi lever i en ekstraordinær tid. Store forandringer fejer hen over verden. Store forandringer finder også sted inden for kirken. Der er nogle ting, såsom en bibelsk lære, som aldrig må ændres. Der er andre sager i kirken, som desperat skal ændres. Generelt er strukturen i den moderne kirke mere en opfindelse af middelalderlig, institutionel kristendom end den bibelske model for kirken. Når kirken genopdager sit sande formål og foretager de nødvendige ændringer for at opfylde det, vil der ikke være nogen større kraft på jorden eller en mere relevant for tiden. Faktisk vil hun begynde at leve ved kraften i den kommende tid.

De ændringer, der er nødvendige for at gøre kirken relevant for tiden, er ikke kun at gøre kirken "søgende-følsom", men for at gøre det muligt for hende at blive den levende, magtfulde kraft, som hun er kaldet til at være. Reformationen af kirken har været mere end en fem hundrede års proces, men den er langt fra afsluttet. Der kan faktisk være så meget reformering tilbage at gøre, som det er gjort til dags dato. Vil dette tage yderligere fem hundrede år? Nej. Det kan endda gøres på en dag. Som det er beskrevet i:

2 Pet. 3:8.
Men dette ene må I ikke glemme, I elskede, at én dag er for Herren som tusinde år, og tusinde år som én dag.

Dette indebærer, at Herren på én dag kan gøre, hvad vi tror ville tage tusind år. Herren er bestemt tålmodig og vil derfor sandsynligvis tage lidt mere end en dag for at gennemføre dette job; men de radikale ændringer, der er nødvendige for at bringe kirken til hendes fulde formål, kan og vil ske hurtigt.

Nogle af de største ændringer, der kommer, vil omfatte strukturen i kirkelivet og funktionen. Vi kan lære meget ved at se tilbage på det første århundrede kirke, men vi kan ikke fuldt ud forstå, hvad kirken kaldes at være ved at se på fortiden. Vi er ikke kaldet til at være det første århundrede kirke, men den 21. århundrede kirke.

Hvis vi skal forstå kirkens fulde formål, må vi begynde at se forbi kirken til Kongeriget. Herren sendte os ikke for at prædike kirke, men om Riget. Vi kan ikke fuldt ud forstå, hvad kirken er kaldet til at være uden at forstå hendes formål med at forkynde og forberede sig på det kommende Guds rige. Som Herren sagde i:

Matt. 24:14.
Og dette evangelium om Riget skal prædikes over hele jorden til et vidnesbyrd for alle folkeslagene; og så skal enden komme.

Dette er ikke evangeliet om frelsen, som generelt er det, der kommer ind i tankerne, når vi tænker på evangeliet. Vi vil naturligvis være evigt taknemmelige for frelsens evangelium, men evangeliet, der skal forkynnes for alle nationer, er mere end dette - det er de gode nyhed, at Jesus er Kongenes Konge og at Han vender tilbage til at herske over jorden . Dette er det budskab, der skal prædikeres for alle nationer, inden enden kommer.

At Han's rige ville komme, og Han's vilje ske på jorden som i himlen, var i fokus for den bøn, Han lærte Han's disciple at bede, og hvad vi har bedt i næsten to tusind år. Denne bøn bliver besvaret. Vi lever i de tider, hvor dette budskab vil blive forkyndt over hele jorden. Ikke kun dette budskab vil fremgå, men grundlaget for Han's rige vil også blive lagt.

For at forkynde dette budskab må vi selv tro på det. Hvis vi virkelig tror på det, vil vi begynde at leve i Han's rige nu. For at leve i Riget må vi leve under Herrens styre og autoritet. Vokser Han's autoritet i vores liv? Bliver vi mere lydige og mere følsomme over for Han's ledelse?

Hvis vi bliver i Han's Rige, vil vores budskab ikke kun være i ord, men i demonstration af Han's autoritet og herredømme. Som det siges i 1 Kor. 4:20, "Thi Guds rige består ikke i ord, men i kraft." En hidtil uset kraft kommer til Rigets budbringere for at prædike budskabet om dens ankomst med autoritet. Dette er hvad vi forbereder os på.

Mit håb for disse 150 dages hengivenhed til opbyggelse er, at de finder vej ind i hænderne på dem, der besvarer kaldet til den ultimative søgen, og hjælper med at opmuntre og holde dem på vejen. Du kan leve i denne virkelighed nu. Vi skal trofast fortsætte med at gå højere, længere og dybere, men frem for alt skal vi blive mere lig Ham.
OP