Tilbage

146. Hård Kærlighed
af Rick Joyner

I denne tidsalder kalder Herren os ind i Han's rige under Han's domæne - vi bliver ikke tvunget. Når Han legemelig vender tilbage til jorden for at etablere Han's rige, vil Han regere med en jernhånd. Men i denne tidsalder kalder Han dem, der beviser deres værdighed til at regere med Ham ved deres villighed til at tjene Ham og vandre i Han's sandhed, selv når både belønningen for lydighed og konsekvenser for ulydighed ikke er øjeblikkelig. Kræver dette at vandre i tro, men ægte tro er altid lydig, som vi læser i:

Rom. 16:25-27.
Men nu til Ham, som er i stand til at etablere og styrke dig [jer i troen] ved mit evangelium og ved budskabet [forkyndelsen] om Jesus Kristus ifølge åbenbaringen af en hemmelighed [af frelsesplanen], der har været holdt hemmelig og fortiet gennem lange tider

men som nu er blevet offentliggjort, og gennem de profetiske Skrifter efter den evige Guds befaling, gjort kendt for alle nationer [for alle hedningerne] for at virke tros-lydighed hos dem:

Til Ham, den eneste vise Gud ved Jesus Kristus, være ære i evighedernes evigheder! Amen.

Selvfølgelig vil den største prøve på vores lydighed være med hensyn til de vanskelige ting, Han har befalet. En test er, at vi skal elske vores fjender. Dette er let for dem, der ikke har fjender, men lad fjender rejse sig, og mange af os vil begynde at bede Herren om at sende ild fra himlen for at opsluge dem. Eventuelt tænker enhver amerikaner, der læser dette lige nu, på de islamiske ekstremister, der angreb World Trade Center og Pentagon. Hvordan kan nogen elske sådanne mennesker? Gud gør det. Han elsker hver enkelt af dem og ønsker, at hver af dem skal blive frelst.

Jeg mener, det er vigtigt at bibelsk bestemme forskellen i de mandater, der er givet til den civile regering og kirken. Den civile regering er en myndighed, der er oprettet af Gud, og som Paulus skrev i Rom. 13:4, "for den er en Guds tjener for dig for godt. Men hvis du gør det, der er ondt, skal du være bange; for den bærer ikke sværd for intet; for det er en Guds tjener en hævner der bringer vrede over den, der udøver det onde." Den civile regering bliver ikke bedt om at elske sine fjender, og ville faktisk være i ulydighed ved ikke at bringe vrede over dem, der gør ondt, fordi det har fået sværdet til dette formål. Men kirken har et andet mandat. Vi bliver bedt om at elske vores fjender. Vi er i ulydighed, hvis vi ikke elsker dem.

Jeg hørte en mest opmuntrende udsendelse på Fox News. De rapporterede, at der for hvert angreb på muslimer i De Forenede Stater siden 11. september har været mindst ti handlinger med kærlighed, venlighed og at nå ud til islamistiske amerikanere, for det meste af kirken. De interviewede en række muslimer, der var overvældede af den venlighed og støtte, de havde modtaget fra deres naboer, og indrømmede, at dette var noget, de ikke forventede. For mig var dette en af de mest opmuntrende indikatorer for den amerikanske kirkes helbred og denne nations sjæl, som jeg har hørt i lang tid.

Det er ofte blevet rapporteret, at manden, der planlagde det japanske angreb på Pearl Harbor, og manden, der befalede de japanske styrker den dag, begge var uddannet i Amerika. De fleste udenlandske studerende, der kommer til Amerika, viser to ting som deres vigtigste mål, når de kommer - at få en god uddannelse og få amerikanske venner. Begge disse japanske militærbetjente officerer modtog en uddannelse, men det ser ud til, at de blev afskåret og isoleret uden at have fået nogen rigtige amerikanske venner. Hvordan ville historien blevet ændret, hvis de havde gjort det?

Selv hvis historien ikke ændres ved vores kærlighed og venlighed, bliver vi befalet at elske vores fjender. Dette videregiver på ingen måde, at alle de arabiske og muslimske mennesker, der bor i USA eller uden for det, er fjender af Amerika. Mange er vores venner, der betragter sådanne terrorhandlinger som en krænkelse af deres tro. Alligevel er vi, der er kristne, befalet at elske selv ekstremister og terrorister, også dem, der ikke vil modtage det, men snarere ser det som et tegn på vores svaghed. Vi er ikke befalet til kun at elske dem, der vil elske os tilbage. Dette er virkelig en vanskelig ting, men skal vi adlyde alt, hvad Han befalede?

147. Varig Kærlighed
OP