Tilbage

125. Sløret
af Rick Joyner

Det rigtige Evangelium om Riget er en præsentation af Kongen gennem Han's folk. Vi læser i

2. Kor. 3:18, Og alle vi, som med utildækket ansigt skuer Herrens herlighed i et spejlforvandles til det samme billede, fra herlighed til herlighed, eftersom det kommer fra Åndens Herre.

Det er ved at se Herren og se Han's herlighed, at vi bliver forvandlet. Vi må dog gøre dette med et "tilsløret ansigt." Hvad betyder det? Vi kan se Herrens herlighed, men hvis der er slør eller ting i vores liv, der kan fordreje det, vi ser, vil det fordreje det, vi er ændret til, så vi vil præsentere et forvrænget billede af Kristus.

En af de primære slør, der adskiller og fordrejer vores visioner om Ham i vores tid er kærligheden til penge. Som Paulus skrev i 1 Tim. 6:10, "For kærligheden til penge er roden til alt ondt. thi kærlighed til penge er en rod til alt ondt; drevet af den er nogle faret vild fra troen og har voldt sig selv megen bitter smerte.. Jeg citerede fra King James-versionen her, fordi nogle af de moderne oversættelser har forsøgt at fortynde denne tekst ved at sige ting som kærlighed til penge er roden til alskens ondskab. Men den originale tekst sagde bogstaveligt talt, at den er "rod til alt ondt." Hvordan kan det være?

Penge kan være en af de ultimative afguder i det menneskelige hjerte. Et afgud var ikke bare noget, som folket tilbad i stedet for Gud, men det var det, de lagde deres tillid til i stedet for Ham. Ligeledes er penge den primære ting, som selv kristne har en tendens til at stole på i stedet for Gud. Det er grunden til at lære at håndtere penge med rette er grundlæggende for at vandre i Riget, som vi læser i:
Luk 16:11-13.
Hvis I altså ikke har været tro med den uretfærdige mammon, hvem vil så betro jer den rette?

Og hvis I ikke har været tro med det, som tilhørte andre, hvem vil så give jer noget at eje selv?

Ingen slave kan tjene to herrer; han vil jo enten hade’ den ene og elske den anden,
eller holde sig til den ene og ringeagte den anden; I kan ikke tjene både Gud og mammon.

Penge er vores mindst værdifulde ressource i Kongeriget. Det er en ressource, og den har en vis værdi, men det er det mindste af, hvad vi har brug for for effektivt at repræsentere Kongeriget. Meget mere end penge eller noget, som penge kan købe, har vi brug for salvelsen af Helligånden.

Vi har brug for at lære at styre penge korrekt, og indtil vi gør det, kan vi ikke have tillid til Rigets sande rigdom, som er sådanne ting som Åndens gaver. Hvilken mængde penge kunne muligvis være mere værd end et ord fra Gud eller en enkelt helbredelse eller mirakel? En af de primære måder, hvorpå vi med rette håndterer de økonomiske ressourcer, vi er overdraget, er at altid give de første frugter til Herren. Det er at være trofast i dette, der åbner himmelvinduerne for os, når vi læser:

Malaki 3:10: "Bring hele tienden ind i lagerhuset, så der kan være mad i mit hus,

og test mig i dette, "siger værtenes Hærskarers Herre
"om jeg da ikke åbner himmelens vinduer for dig, og udøser for dig en velsignelse, indtil den løber over.

Dette er det eneste sted i Skriften, som Herren faktisk inviterer os til at teste Ham. Jeg har aldrig mødt en kristen, der har gjort dette, som ikke har vidnesbyrdet om, at Herren altid er trofast. Jeg tror ikke, at jeg nogensinde har mødt en kristen, der var under konstant økonomisk stress, som var trofast i tiende. At give vores tiende som første frugten til Herren garanterer ikke, at vi aldrig vil have økonomiske udfordringer, men det garanterer, at vi bliver bragt gennem dem.

Jeg har mødt mange kristne, der mener, at tiende var loven, og de behøver derfor ikke længere at gøre det. Dette er ikke tilfældet, og det er en misforståelse af præstedømmet i den nye pagt, som er Melkisedekske præstedømme. Abraham gav tiende til Melkisedek før loven. Da vi har studeret Jakobs stige, kom hans engagement over for Herren straks efter at han så denne stige, der nåede op i himlen. Vi læser dette i 1 Mose. 28:16-22, men her vil jeg bare citere de tre sidste vers, hvor han aflægger et hellig løfte til Herren:

Derpå gjorde Jakob følgende løfte:
"Hvis Gud er med mig og vogter mig på den vej, jeg skal vandre, og giver mig brød at spise og klæder at iføre mig,

21. og hvis jeg kommer uskadt tilbage til min faders Hus, så skal HERREN være min Gud,

22. og denne sten, som jeg har rejst som en støtte, skal være Guds hus, og af alt, hvad du giver mig, vil jeg give dig tiende!"

Både Abraham og Jacob forstod vigtigheden af tienden længe før loven blev givet. Abraham gav som svar på den sejr, som Gud gav ham, og Jakob forpligtede sig til den som svar på det himmelske syn.

Igen er vores mål at bringe himmelens velsignelser til jorden, så verden berøres med himmelens virkelighed. Et af de store vidner til dem, der har deres kilde i himlen, er, hvor frie de er fra kærligheden til penge. De, der er fri for dette, kan have meget eller have lidt, men det har dem ikke. Når vi går i denne frihed, vil vi også begynde at opleve himmelens kraft og dens ubegrænsede ressourcer.

126. Vandre Med Gud
OP