Tilbage

123. Klædt På Til Himlen
af Rick Joyner

På dag 22 så vi på det bemærkelsesværdige udsagn, som Peter fremsatte, da han sagde, at vi, "medens I venter, ser efter og fremskynder Guds dags komme ...." (2 Pet. 3:12). Vi så på, hvordan "Herrens dag" kan fremskyndes ved at bruden gør sig klar (se Åb. 19:7). Herren vender ikke tilbage, før bruden siger: ”Kom ! ” (Se Åb. 22:17). Når længselen i bruden vokser til det punkt, hvor hun ikke længere kan holde ud uden Ham, vil Han blive så tiltrukket af hende, at Han bliver nødt til at komme til hende. Det er denne længsel efter Herren, der får bruden til at gøre sig rede til Ham.

Vi tror måske, at alle kristne længes efter Herrens tilbagevenden, men det er sandsynligvis meget få, som virkelig gør det på nuværende tidspunkt. Så snart vi har en større prøvelse, har vi selvfølgelig en tendens til, at Han skal komme for at komme os ud af det, men få synes at ville have, at Han vender tilbage, fordi de elsker Ham så meget.

Få kristne ville faktisk indrømme det, men de fleste ønsker faktisk ikke, at Han snart vender tilbage. For nogle ville det ødelægge deres tjeneste! Andre har det bare for godt i dette liv. Som Paulus skrev i 2 Kor. 5:6, "... så længe vi har vort hjem i legemet, er vi fraværende fra Herren." Hvis vi er for behagelige i verden, hvis vores hjerter og hjem ikke er i himlen, har vi kun lidt opmuntring til at søge at fremskynde Guds komme.

Det er ikke forkert, at kristne at være hengiven til deres liv på jorden. En af de store fejl i de fleste af den moderne kirke, som er blevet hengiven for budskabet om Herrens tilbagevenden, er deres manglende opbygning med strategi og vision for kirkens fremtid på jorden. Det er godt at have et hjerte til den gerning som vi har fået vi skal udføre. Svaret er ikke at tænke mindre på disse ting, men vi er nødt til at elske Herren og Han's komme endnu mere. Brudens længsel, som vil fremskynde Herrens komme, skal være og vil være en lidenskab for Ham frem for alt.

Det vil ikke være frygt for tiderne eller endda frygt for Herren, der får bruden til at gøre sig klar. Hun vil være uden plet eller rynke, fordi hun elsker Ham så meget og ønsker at være perfekt til Ham. Som Johannes skrev vedrørende hans tilbagevenden i 1 Joh. 3:3. "enhver, der har dette håb til Ham, renser sig selv, ligesom Han er ren." Når den længsel efter Herrens tilbagevenden tvinger kirken til at gøre sig klar, vil hun følgelig fremskynde Han's tilbagevenden.

Der er intet mere smitsom på denne jord end en person som er tæt på Herren. Hvis bare en person i hver menighed fanger denne lidenskab for Herren, ville hele verdens Kristi legeme snart blive forvandlet. Dette vil ske på et tidspunkt, og betingelserne er rette og det er de nu. Jo tørrere træet er, jo hurtigere går det i brand, og meget af Kristi legeme er i en ganske åndelig tørke på dette tidspunkt. Kun de tørstige søge at stille sin tørst, og nogle bliver tørstige nok til at begynde at søge Ham igen.

Det er godt at ønske Herren så meget, at vi længes efter den anden komme, men hvorfor begynder vi ikke med at længe efter Han's åbenlyse tilstedeværelse i vores menigheder? Vores familier? Vores job? Jesus sagde i Joh. 12:32: "når Jeg er blevet ophøjet fra jorden, vil Jeg drage alle til mig." Selvfølgelig talte Han om korset her, men jorden og alt det, der blev gjort, blev skabt af Herren og til Ham. Intet, der blev skabt, kan opfyldes, før det opfylder det formål, som det blev skabt til, og det kan kun gøres i forening med Ham. Selv hvis det misforstås af de fleste, er der en dyb længsel i enhver sjæl efter Gud. Når Han løftes op, tiltrækker Han.

At løfte Herren op er meget mere end bare at tale om Ham. Det er også mere end at anerkende Han's herredømme og herlighed - det er at se Ham overgå alle ting. Det er at se mere af Ham end noget andet. Da jeg blev forelsket i min kone, kunne jeg ikke tænke på andet end hende, dag og nat. Det er hvad vi kan kalde den "første kærlighed" eller den måde, vi elskede først. Vi tror måske, at dette ikke kan opretholdes i et ægteskab, men det er muligt. Imidlertid skal vores forening med Kristus være meget større end vores forening med nogen på jorden, da disse jordiske forhold kun er en type eller model for det forhold, vi skal have til Ham.

Ilden og lidenskabet i vores første kærlighed til Kristus kan let opretholdes, hvis vi søger Ham. Ikke alene er Han perfekt, men der er ingen ende på skatte af visdom og viden i Ham. Han er for altid ikke kun interessant, men spændende ud over alt, hvad der nogensinde er skabt. Vi vil aldrig udtømme Guds undere og mirakler. Når vi virkelig begynder at se de herligheder, der er i Ham, er vi uanvendelig for live hert. Vi skal bare have mere og mere af Ham. Jo mere af Ham vi har, jo mere afhængige af Ham bliver vi. Men fortvivl ikke - Han er en brønd med levende vand, der aldrig vil tørre ud!

124. Hvem Skaber Hvem?
OP