Tilbage

114. Gå Til Himlen Nu
af Rick Joyner

1 Mos. 28:12-17 fortælles der om en bemærkelsesværdig oplevelse, som Jakob havde, som også er relevant for os i dag:

12. Da drømte han, og se, på jorden stod en stige, hvis top nåede
til himmelen, og se, Guds engle steg op og ned ad den;

13. og HERREN stod foran ham og sagde: "Jeg er HERREN, din fader
Abrahams og Isaks Gud! Det land, du hviler på, giver Jeg dig og dit afkom;

14. dit afkom skal blive som jordens støv, og du skal brede dig mod
vest og øst, mod nord og syd; og i dig og i din sæd skal alle jordens slægter velsignes;

15. se, Jeg vil være med dig og vogte dig, hvorhen du end går og
føre dig tilbage til dette land; thi Jeg vil ikke forlade dig, men opfylde alt, hvad Jeg har lovet dig!"

16. Da Jakob vågnede af sin søvn, sagde han: "Sandelig, HERREN er på
dette sted, og jeg vidste det ikke!"

17. Og han blev angst og sagde: "Hvor forfærdeligt er dog dette sted! visselig, her er Guds hus, her er himmelens port!"

Det første punkt, som vi skal observere her, er, at drømmen for Jakob var virkelig. Drømme kan være et vindue ind i det himmelske rige. Derfor har drømme været en af de primære måder, som Herren har talt til sit folk fra begyndelsen. I Ap.g. 2 ser vi, at det fortsat vil være en af de primære måder, som Han taler til os i slutningen. Det bliver mere og mere afgørende, når vi går mod slutningen af denne tidsalder, at vi forstår drømme, være opmærksomme på at skelne dem, der er fra Herren, fra dem, der ikke er, og være i stand til at tolke dem.

Det andet punkt er, at Jakob så en port ind til himlen, og da han så ind i himlen fik han en åbenbaring af sit formål på jorden. Formålet med alle sande profetiske åbenbaringer er, at Han's rige vil komme til jorden, og Han's vilje ske på jorden, som den er i himlen. Sand profetisk åbenbaring vil altid være praktisk.

Det tredje punkt er, at ordet oversat "engel" i teksten ovenfor er det hebraiske ord mal'ak (mal-awk '), som Strong's definerer som: "fra en ren rod som betyder til udsendelse som stedfortræder; en budbringer specifikt fra Gud, dvs. en engel (også en profet, præst eller lærer): - ambassadør, engel, konge, budbringer. " Pointen er, at budbringere, der skal stige op og stige ned på denne stige, ikke kun er englevæsener, men Guds budbringere, som vi er kaldet til at være.

Det fjerde punkt er, at Guds sendebud kaldes til at stige op og ned på denne stige. Et primært formål med profetisk åbenbaring er at kalde kirken til at rejse sig over jorden og at bo i den himmelske verden nu. Ligesom åbenbaringen til Jakob talte om det land, han lå i, er formålet med vores indtræden i det himmelske rige at bringe velsignelsens velsignelser og fordele til jorden.

For det næste punkt er vi nødt til at læse:

John 1:49-51.
Natanael svarede ham: "Rabbi [Lære], du er Guds Søn; Du er Israels konge."

Jesus svarede og sagde til ham: "Fordi jeg sagde til dig at jeg så dig under fikentræet, tror du? Du skal se større ting end disse."

Og Han sagde til ham: "Sandelig, jeg siger jer, du skal se himlene åbnet, og Guds engle stiger op og ned over Menneskesønnen [broen mellem himmel og jord]."

Her ser vi, at Jesus er Jakobs stige. Trinene på stigen er de progressive åbenbaringer af Jesus. Når vi lærer Ham at kende som vores Frelser, tager vi et skridt. Når vi lærer Ham at kende som vores Herre, tager vi det andet. Når vi kommer til at kende Ham som Herren over alle herrer, går vi højere op. Når vi ser Ham som den, af hvem og til hvem alle ting blev skabt, tager vi et skridt videre op, osv.

Formålet med vores studie er at se vores trin-for-trin udvikling til åndelig modenhed. At forstå Jakobs stige er centrum i vores studie og vores kald. Det er enhver kristens opfordring til at være en budbringer for Gud, til konstant at komme ind i det himmelske område - hvor vi får vores budskab eller velsignelse til jorden. Vi gør dette ved at øge vores viden og forståelse om Jesus, hvem Han er, og hvor Han nu sidder - over alle herskere, autoriteter og magter.

Vi må blive mere end komfortable i det himmelske rige; det må være vores hjem - hvor vi er mere hjemme der, end vi er her på denne jord. Jeg så et tegn ved en kirke, der sagde: "Vi er bare et venterum til himlen." Det er ikke det, vi er kaldet til at være. Vi er opfordret til at være en indgangsport til himlen, hvorigennem folk kan komme ind og begynde at opleve himlen nu! Hver gang vi stiger op, vil vi stige ned med en velsignelse til jorden. Den velsignelse, vi vender tilbage med, er et stykke af himlen - bevis på dets eksistens.

På denne måde skulle vi vende hvert sted, hvor vi kaldt - vores kirker, job og hjem, endda de steder, hvor vi handler som en udpost af himlen. Den måde, vi gør dette på, er Vejen, Jesus. Selv himlen ville ikke være himlen uden Ham. Herren er det, der gør det til himlen. Når vi stiger op ved den tiltagende åbenbaring af, hvem Han er, vil vi se mere herlighed, og vi vil bære den herlighed med os. Dette er kaldet af

Åbenbaring 4:1-2
Derefter så jeg, og se, en dør var åben ind til Himmelen, og den samme røst, der lød som en basun, og som jeg før havde hørt tale til mig, sagde: »Kom herop, så skal Jeg vise dig, hvad der skal ske herefter. «

2. Straks kom jeg under[særlig kommunikation med] Åndens magt; og se, en trone stod i Himmelen, og der sad Én på tronen,

Den samme dør er åben for dig lige nu. Herren opfordrer os til at komme op til, hvor Han sidder. Ligesom der ser ud til ikke at være nogen grænser for det ekspanderende univers, som vi kan se, er der heller ingen grænser for den, vi kun kan se med vores hjertes øjne. Han har ikke begrænset hvor langt vi kan gå, selv ikke at sidde med Ham på Han's trone. Hvad kunne muligvis være bedre et bedre sted at være?

Du kan finde yderligere skrifter om denne lære i Ef. 1:18-23 og 2:4-7.

115. Prøven
OP