Hjem
Tilbage

Den 2den amerikanske revolutionære borgerkrig, del 42

Uge 42, 2019
Rick Joyner

Kan der være en hellighedsbevægelse, uden at hellighed er i fokus? Der kan og skal være. Hellighed er det mest basale træk ved Helligånden, da det er Han's navn. Alligevel kommer Han ikke for at tale om sig selv, men for at føre os til Jesus - Sandheden. På samme måde vil tidenes mest magtfulde hellighedsbevægelse ikke have hellighed som sit fokus, men snarere "Guds Ene Hellige", Jesus. Alt, der formørker Jesus som vores vigtigste kærlighed og hengivenhed, kan være en afgud, også ting såsom Guds hellighed. Ægte hellighed er frugten af vores kærlighed til Gud, ikke vores fokus på den.

Kan vi finde en enkelt henvisning i Skriften til scenen omkring Guds trone, hvor de tilstedeværende ikke siger ” hellig er Herren?” De kunne have sagt ” kærligheden er Herren” eller ”Herren er fuld af nåde, barmhjertighed ... "men de siger" hellig. "Så det ser ud til, at i Han's nærvær er dette måske det dybeste kendetegn ved Gud, som vi ser. Alligevel har dette haft lidt vægt for kirken i årtier. Hvorfor? Kan det være fordi vi er kommet så langt bort fra Han's trone? Er vi blevet fanget af så meget religiøs aktivitet, at vi ikke har været tættere på Gud eller vandret i sand autoritet, som er repræsenteret ved Han's trone?

Vi kan forvente, at dette snart ændrer sig. Guds sidste bevægelse vil være den største af alle, fordi det vil være Guds bevægelse. Han's folk vil blive forelsket i Ham, fordi de vil søge Ham, og Han lover, at hvis vi søger Ham, vil vi finde Ham. Når vi finder Ham, vil vi også få ærefrygt for Han's hellighed.

Så hvordan ser det ud? I stedet for at spekulere over det, skulle vi søge og se. De store sandheder i vores tro er ofte blevet reduceret af mænd, der prøver at definere dem, især før de har oplevet dem. Af denne grund har de fleste af definitionerne om hellighed drejet sig om at rense det der er uden på , vores opførsel snarere end at ændre vores hjerte, hvilket resulterer i en ændring indefra og ud. Vi kan overholde en definition af korrekt opførsel med vores hjerter og stadig være fulde af synd og ondskab eller lovtrældom.

Så lad os beslutte at blive ændret ved at se Han's herlighed med utilslørede ansigter. Slørene er ofte vores egne idealer eller endda svagheder. Når vi ser Ham uden at fjerne slørene, forsøger vi normalt at gøre Ham til vores image snarere end at blive ændret til Han's.

Hvis vi er disciple, har vi bestemt læst og fyldt os med Skriften nok til at forstå synd og kødets gerninger, den kødelige natur. Som John forklarede i sine breve, hvis vi er født påny ovenfra, skulle disse ikke længere være vores grundlæggende karakter. Kampen for at slippe af med dem er stor, og det er ikke meningen, at det skal være let. Når vi modnes i Kristi natur, som Paulus omtalte som Kristi dannelse i os, er disse kødets gerninger ikke længere vores natur. Vi vokser i Kristi Ånd, som er Den Hellige Ånd, og manifesterer Åndens frugt.

Vi læser om den kødelige natur i:

Galaterne 5: 19-21:
”Nu er kødets gerninger tydelige, som er:

umoral, urenhed, sanselighed, afgudsdyrkelse, trolddom, fjendtligheder, strid, jalousi, udbrud af vrede, tvister, uenigheder, fraktioner, misundelse, beruselse, svir og ting som disse, som jeg advarer dig imod, ligesom jeg har advaret dig, at de, der praktiserer sådanne ting, ikke arver Guds rige. ”

Som vi ser erklæret her og andre steder, kan vi ikke fortsætte med at praktisere disse ting og arve Guds rige. Dette betyder ikke, at oprigtige, modne kristne, som er ægte disciple, lejlighedsvis ikke kan falle til kødelig opførsel. Vi får at vide, at selv "de retfærdige falder syv gange" (se Ordsp. 24:16). Alligevel, når verset fortsætter, ”men de rejserer endnu en gang. ”De bliver ikke nede, men snarere kommer op og kæmper videre.

Krigen mod den kødelige natur er en mægtig kamp. I Rom. 1-2, bliver vi bedt om at blive "forvandlet ved fornyelse af vores sind." Det græske ord, der er oversat "transformeret" i denne tekst, er det samme ord, hvorfra vi får det engelske ord "forvandling", den ændring, en larve går gennem i kokonen for at blive en sommerfugl. Det siges, at den største kamp, som en sommerfugl nogensinde vil opleve, er at komme ud af kokonen, men det er den kamp, der styrker den, så den kan slå de store vinger ud og flyve. Vi vil sandsynligvis også stå over for vores største kamp med at blive fri for den kødelige natur, men det er den kamp, der styrker os til at svæve åndeligt, som vi er kaldet til at gøre.

Falske lærere siden det første århundrede har snoet og forvrænget nådens lære for at hævde, at vi ikke behøver at kæmpe mod den gamle natur som denne, og hvad vi gør med kødet gerninger betyder ikke rigtig noget. Disse er ulve i fåreklæder. Som apostlen Paulus skrev om dem, ”deres dom er retfærdig” (Rom. 3: 8). Guds ord er klart, at hvis vi praktiserer kødets gerninger og lever i den kødelige natur, vil vi ikke arve kongeriget.

Vi bliver fortalt i Hebr. 12:14 til "Stræb efter fred med alle mennesker og helliggørelsen, uden hvilken ingen vil se Herren ." Helliggørelse er et andet ord for hellighed, og vi vil ikke se Ham uden det. Det er så vigtigt. Så vi må stræve efter hellighed, men vi gør dette ved at følge Herren og søge at komme tæt på Ham. Så vil vi være på et sted, hvor alle råber "HELLIG", og det vil vi også.

til uge 43
OP