Hjem
Tilbage

Den 2den amerikanske revolutionære borgerkrig, del 38

Uge 38, 2019
Rick Joyner

Denne uge fortsætter vi med praktiske måder, vi kan forberede os på for den kommende revolutionære/borgerkrig. Efter at have solideret vores forhold til Herren, må vi søge vores plads i Han's legeme og fungere i det, som vi er kaldet til at gøre. Vi kan ikke med rette forbindes til hovedet uden at være rigtigt forbundet med Han's legeme.

I de kommende tider vil det ikke at være på det rigtige sted på Han's legeme resultere i meget mere end et uopfyldt åndeligt liv - det vil være liv eller død. Uanset hvad der udfolder sig med denne revolutionære/borgerkrig, når vi nærmer os slutningen af denne tidsalder, er det eneste sikre sted at være i Guds vilje. Et grundlæggende træk ved en, der er i Han's vilje, er, hvordan de passer ind i Kristi legeme, kende deres sted og er et levende, fungerende medlem af legemet. Dette får vi at vide i 1 Joh. 1:7, ”Hvis vi vandrer i lyset, som Han selv er i lyset, har vi fællesskab (græsk koinonia ) med hinanden, og blodet fra Han's Søn, Jesus, renser os fra al synd.”

Det er ikke Han's skyld eller legemets skyld, hvis vi ikke er på vores sted. Hvis vi ikke har et kirkelige organ i vores region, som vi passer ind i, må vi ikke være på det rigtige sted. Mange kristne er ikke på det rigtige sted geografisk, fordi de valgte et sted at bo baseret på personlig præference, geografi, familie og venner, den bedste jobmulighed osv., Snarere end at søge først Riget og formålene deres liv i Herren. For at komme på det rigtige sted må vi vende os fra at søge vores egne præferencer og først søge Herrens formål.

Hvis vi beslutter os for at bo et sted på grund af naturlige og personlige præferencer, kan ting gå godt for os der i det naturlige, men vi kan betale en frygtelig pris åndeligt. Jobbet, som vi flyttede for, kan gå fint, men familien lider, og vi kan komme længere væk fra Herren på grund af manglen på meningsfuldt fællesskab. Intet job er prisen værd ved ikke at være i Herrens vilje og have et åndeligt liv, hvor vi modnes i Ham og i vores formål. Efterhånden som tiden udspiller sig, stiger omkostningerne ved ikke at have disse.

Men hvad nu hvis vi er blevet ført til det sted, vi bor, men stadig ikke har et kirkelige organ, som vi passer ind i? Måske er det dit kald at enten starte eller være en del af at starte en? Mange af de mest effektive kirkelige organer i de kommende tider, især til den kommende høst, vil være små hjemmegrupper. Disse kan være lige så legitime et kirkelige organ som enhver megakirke, og endnu mere.

Definitionen på kirke ændrer sig, og det er nødvendigt, fordi det, der generelt forstås i dag som ”kirke”, langt fra er den bibelske model eller Herrens hensigt med Han's legeme. Du vil sandsynligvis ikke opleve koinonia ved at samles en gang om ugen, give hånd og bruge en times tid på at se på en person foran dig, uanset hvor god tilbedelsen og undervisningen er. Dette er heller ikke en form, hvor de hellige kan udstyres til at udføre deres tjeneste gerning som er beskrevet i Efeserne 4, hvilket er nødvendigt for det sande kirkeliv.

Der er nogle menigheder af den model, der er beskrevet ovenfor, som har små grupper, hvor der er mulighed for et meget dybere forhold, samt sand udrustning af de hellige. Det ser ud til, at de sundeste kirkelige organer i dag er dem, der kombinerer større virksomhedsmøder, der inkluderer stor tilbedelse og undervisning med den rigtige udrustning af legemet som finder sted i de små grupper.

Efter vores personlige forhold til Herren er det at have et sundt kirkeliv den vigtigste prioritet i vores liv. Hvis vi er på det rigtige sted, vil det være det sikreste og mest opbyggende sted for os selv og vores familier. Dette vil også resultere i det mest opfyldende, spændende liv, som vi kan leve på denne jord. De, der lever det ægte kristne liv, oplever det største eventyr, der nogensinde vil være.

Som Ed Silvoso har beskrevet, var det græske ord, der blev anvendt for Jesus Kristi, ”kirke,” ekklisia, som stammede fra en af Romerrigets love. Denne lov oplyste, at når kun to romerske borgere mødtes, blev de betragtet som en autoritet af det Romerske imperium som havde det med sig til at udvide den romerske kultur og lov på et sted. Jesus brugte dette til at beskrive, hvordan bare to eller tre af Han's disciple som var samlet, ville have Ham og dermed Han's autoritet med dem. Dette var også for at udvide kulturen og lovene i Han's rige. I de kommende tider ser vi så små hold blive magtfulde i Herren og have en stor indflydelse på at udvide og demonstrere rigets evangelium.

Så hvis du er overbevist om, at du er i Herrens vilje, men ikke er på et sted, hvor du passer ind i et kirkelige organ, så prøv at uddybe dit fællesskab med bare en eller to andre troende. Begynd med at samles bevidst på måder, der synes passende, selv til kaffe eller frokost. Begynd at bede sammen. Lad dit fællesskab vokse organisk med ægte fællesskab, der binder jer sammen i Kristus og til Han's formål. Sådanne små grupper, der har fundet ægte koinonia, vil være styrken og rygraden i legemet, der dukker op for at samle høsten, forkynde rigets evangelium og forberede vejen for Herren.

til uge 39
OP