Hjem
Tilbage

Den 2den amerikanske revolutionære borgerkrig, del 36

Uge 36, 2019
Rick Joyner

I de næste par uger vil vi fokusere mere på, hvad vi kan gøre for at gøre os klar til denne anden amerikanske revolution/borgerkrig. Først, vi må opdage hvad sandhedens fjender og som nation vores formål som vi søger at opnå. Derefter må vi beslutte at kende Herrens strategi mod dette, og hvordan vi kan være en del af den.

En grundlæggende del af fjendens formål er at dræbe og ødelægge. En grundlæggende del af vores strategi skal være at formidle liv og opbygge. Herren sagde, at Han's ord var ånd og liv (se Joh. 6:63). Derfor bør en grundlæggende strategi for os være at befæste os selv i Han's ord og konstant være klar til at dele evangeliet om Han's rige.

Den første løgn hos Satan, der lykkedes at bringe død og ødelæggelse til denne verden var at få Eva til at tvivle på Guds ord og Han's motiver (se 1 Mos. 3:1-7). Dette er Satans mest basale strategi, fordi den stadig fungerer så godt. Jeg er konstant forbløffet over hvor mange, som jeg betragtede som stærke, modne og kloge kristne er faldet for dette, som apostlen Paulus kaldte ”dæmonisk lære” (se 1 Tim. 4:1). Disse falske lære forfører kristne ved at få dem til at tvivle på gyldigheden af Guds Ord. Så hvordan modvirker vi dette?

Hvis endda Jesus, der er Ordet, tog sin holdning til ”Det står skrevet”, hvor meget mere skal vi så ikke gøre dette? Vi må beslutte, at vi hver dag skal styrke os i Ordet. Vi må ikke rystes, når mange falder for disse falske lære, som vi tydeligt advares fra bibelske profetier om disse tider.

I 2 Mos. 16:4 og 5 Mos. 8:16-17 sagde Herren, at Han gav Israel manna fra himlen for at prøve dem for at se, om de ville gå på Han's veje eller ej. Dette er stadig en grundlæggende test for Guds folk at afgøre, om vi vil gå på Han's vej eller ej. Er vi seriøse nok med at følge Herren, at vi som den første ting hver dag søger frisk manna hos Ham? Hvad vi først giver os selv til, med det bedste for vores tid, er et godt bevis på, hvad vi anser for at være det vigtigste.

Herren lover os, at hvis vi søger Ham, vil vi finde Ham, så hvis det første vi søger er manna, friske ting hver dag, vil Han forsynes os med det. Hvad er vigtigere end at søge Ham først? Som Jesus forklarede, er Han manna, der kom ned fra himlen. Hvis Han stadig er vores første kærlighed, vil Han være vores første tanke hver dag, og den første ting, vi gerne vil gøre, er at søge Ham.

At møde Ham som den første ting hver dag vil ændre vores dage, som intet andet kan. Hvis vi starter dagen med Ham, vil vi have det meget lettere ved at blive i Ham hele dagen - at have fællesskab med Ham, blive instrueret og ledet af Ham og blive brugt af Ham.

Nu er der en advarsel: Jesus er langt mere vanedannende end noget stof. Denne manna fra himlen er vanedannende. Du vil hurtigt være så afhængig af Ham, så du begynder at få rysten inden kl. 10, hvis du ikke har haft dit daglige møde med Ham. Og det bliver værre. Snart sniger du di til tid i løbet af dagen for at læse et par skrifter eller for at bede. Du vil ikke være i stand til at få nok af Ham.

Så bliver det værre. Der er intet mere attraktivt end en person, der kommer tættere på Gud. Det vil ikke vare længe, før andre vil være omkring dig, og spørge, hvorfor du har så megen fred og glæde. De tror måske endda, at du laver en form for medicin, fordi du er så glad hele tiden. Du vil ikke være i stand til at holde din hemmelighed og ender med at dele dette med andre. Dette vil gøre dig til en pusher, der får mange mennesker til at tilsluttet sig Ham. I Skriften kaldes denne type pusher en evangelist.

Ingen markedsføring på flere niveauer har nogensinde vokset så hurtigt som Kristi legeme, når det rene evangelium deles af dem, der har en ren kærlighed til Gud. Temmelig snart vil alle dem, du førte til Jesus, få andre til at blive afhængig af Ham, og du kunne ende med et voksende antal mennesker, alle sammenkoblet på Ham og ikke være i stand til at få nok.

I 1989 holdt Bob Weiner, John G. Elliott og jeg et radioprogram, da Herren downloadede os, at Han ville rejse en halv million hjemmegruppeledere i USA, som ville være et net til den kommende høst. Disse ville føre mennesker til frelse og få dem helbredet, løst og etableret på et stærkt bibelsk fundament. De ville bruge 2 Tim. 2:2, - princippet for at oprejse mange arbejdere til den kommende høst. Disse forberedte sig åndeligt på den kommende høst, ligesom man kunne forberede sig på krig i det naturlige. Ligesom vi lagrer naturlig mad, ammunition og andre ressourcer, ville disse opbevare åndelig mad - bibler, bibelstudier, bøger og indspillede beskeder til nye troende.

Derfor findes MorningStar. Vi er kaldet til at være et lagerhus, et ressourcecenter, der er som en åndelig våbenkammer for den kommende høst. Vi ønsker at være klar, når den næste bølge af genoplivning bryder ud, især ved at forsyne disse hjemmegruppeledere, som vi så i den oplevelse, vi havde optaget i det radioprogram. Det er tredive år siden den gang, og jeg er mere hengiven for dette nu end jeg nogensinde har været. Alt, der sker hurtigt eller let, er normalt ubetydeligt, og hvad vi er på vej ind i, er stort. Der er et utroligt net af hjemmegrupper, som vil være det hoved nettet, som fastholder den kommende fangst.

I næste uge dækker vi nogle andre grundlæggende oplysninger om, hvordan vi er nødt til at forberede os på at være en del af den største bevægelse af Gud gennem tidene.

til uge 37
OP