Hjem
Tilbage

Den 2den amerikanske revolutionære borgerkrig, del 20

Uge 20, 2019
Rick Joyner

"Det er de tider, hvor menneskerss sjæle prøves." (Thomas Paine)

     Det vil hjælpe os med at navigere gennem disse tider, hvis vi forstår, at disse tider er meningen at prøve os. De største profeter, de største sjæle og de største ledere opstår i de mørkeste tider. Hvis vi lever i disse tider, blev vi skabt for dem. Gud tillader ikke vanskelige tider at straffe os, men snarere at gøre os til det, Han har kaldt os til at være. Han tillader dem, fordi Han elsker os og har store tanker med os.

     Herren bruger titlen "Herrens herre" over ti gange mere end alle Han's andre titler. Han er en kriger. Alligevel fortælles vi i Rom.16:20, at Han er "Fredens Gud", der knuser Satan under vores fødder. Guds fred er ikke frihed fra konflikt, men det er den tillid vi har i Gud under konflikten. For at se korrekt gennem stormene, må vi fastholde den fred, der kommer fra at se, hvem sidder på tronen højt over alle magt og autoritet og herredømme. Ligesom Peter gik på bølgerne, da han holdt øje med Jesus, men begyndte at synke, da han fokuserede på bølgerne, må vi se bølgerne for at forstå tiderne, men vi fokuserer ikke på dem. Vi holder fokus på Jesus, og derfor vil vi ikke synke.

     I dette studie ser vi kun overfladisk på hvordan snoet og afsporet vores føderale regering er blevet. Der er andre store problemer, som vi ikke har rørt, såsom "den dybe forfatning". Også disse skal omtales og løses, hvis folkets regering skal genoprettes. Det, vi står over for, er mere end skræmmende, det er umuligt - og vi er nok i bedre form end næsten ethvert andet land! Men her er et indblik, der kan hjælpe dig: det har været sådan fra begyndelsen af historien.

     Siden efteråret har menneskeheden vaklet på katastrofens kant. Næsten hver generation er faldet over kanten på en eller anden måde, men Gud gjorde os så utroligt ressourcefulde, at vi holder på med at klatre ud af dybet og på en eller anden måde når nye højder. Så har vi en tendens til at glemme Gud, der trak os op igen, og vi kommer stadig tættere på kanten, indtil vi kommer ud over den igen.

     Så hvis vi går igennem alt, hvad der kommer i den anden amerikanske revolutionære / borgerkrig, og vi får vores regering tilbage på det solide grundlag for at følge Herren - kan det ske igen, hvis Herren tøver? Det kan. Læs Israels historie i Skriften. Det er en kontinuerlig cyklus af Herren, der velsigner dem med velstand og fred, så vender de sig fra Herren og mister sin mur af beskyttelse. De bliver besejret, plyndret og slaver hos deres fjender, og så råber de til Gud, og det begynder forfra igen.

     Så hvorfor bruge alle vores bestræbelser og tid til noget, der bare går galt igen? For det første gør vi det for Herren. Så gør vi det for vores familier og vores naboer, fordi det er den rigtige ting at gøre. Ikke alle vil være gode forvaltere, men vi må beslutte at vi vil gøre det bedste vi kan for Gud og Han's folk, medens det er vores tid.

     Dette liv er blevet kaldt "oplæring for at regere." Dette er bibelsk. Da dette er sandt, vil det hjælpe, hvis vi har vores håb i Guds rige, som helt sikkert kommer. Så vil Guds vilje ske på jorden som i himlen. Dette liv er oplæring for at være en del af Han's regeringstid, ikke bare nu. Som vi er fortalt i Kol. 3:1-2, "Derfor, hvis du (I) er blevet oprejst med Kristus [til et nyt liv, har del i Han's opstandelse fra de døde], så stræbe efter og søg de ting [de rige evige skatte] som er overfra, hvor Kristus er, siddende ved Guds højre hånd. "

     Vi må holde vores tillid og vores følelser på Herren og ovenstående ting, ikke de ting på jorden. Derfor må vi beslutte os for at kæmpe den gode kamp og aldrig slutte, selv når det ser ud til, at der ikke er noget håb om succes i det naturlige. Hvis det ser ud som om der ikke er noget håb for succes, er det fordi vi kigger på det jordiske i stedet for det himmelske. Vor Gud, som "spænder himlen ud som et telt" (se Salm. 104:2), kan løse ethvert problem på jorden, så nemt som ingenting. Han ville ikke engang svede.

     De ti onde spioner troede ikke, at de kunne indtage det lovede land på grund af hvor store giganterne var. Joshua og Caleb troede ikke at giganterne var et problem, fordi de ikke så på deres størrelse eller på deres egen størrelse. I stedet så de på deres Guds størrelse. Vi skal gøre det samme.

     Husk altid, at "det vigtigste er at holde hovedsagen for den vigtigste ting." Det vigtigste vi er kaldet til at gøre, er at elske Gud. Når den store dommedag kommer, er det vigtigste, vi vil blive dømt for, hvor meget vi elskede Ham. Vi elsker Han's folk og vi elsker nationerne, fordi de er Han's arv, og vi vil have, at Han har den bedste arv fra vores nationer som muligt. Vi elsker folket, fordi de er Han's børn, og vi vil gøre alt, hvad vi kan for at se, at Han's børn er beskyttet, sørget for og har den bedst mulige regering - en der virkelig er "for folket."

   Paulus skrev, at han gjorde alt for evangeliets skyld (se 1 Kor. 9:23). Vi prædiker ikke evangeliet for et politisk parti eller Amerika, men en meget større, der kommer. Vi arbejder bare på at forberede vejen for det. Det er sådan vi gør det.

til uge 21
OP