Hjem
Tilbage

Et Revolutionerende Budskab - Johannes Åbenbaring

Uge 50, 2018
Rick Joyner

Hvorfor sendte Herren Peter til jøderne og Paulus til hedningerne? Synes det ikke, at Han fik det gjort godt forvirrende? Efter at have været discipel af den store lærer Gamaliel, ville Paulus have været meget mere respekteret og bedre modtaget af jøderne end Peter, en simpel fisker. På den anden side ville Peter have været meget mere acceptabel for hedningerne end Paulus, en farisæer for fariseæer, da hedningerne foragtede farisæerne. Hvorfor ville Herren sende hver af dem til dem, til hvem de ville være naturligt fornærmende? Måske var det fordi det ville være umuligt for dem begge at opfylde deres formål uden Den Hellige Ånd.

Der har ikke været noget så revolutionerende i historien som evangeliet. Sand kristendom er dybt anderledes end enhver anden religion eller filosofi på jorden, og den producerer en kultur, der er anderledes end nogen anden. Derfor var det at kristne i den tidlige kirke skilte sig så dramatisk ud. I dag er det svært at skelne en kristen fra enhver anden i kulturen, selv i grundlæggende opførsel og karakterproblemer. Noget meget vigtigt er gået tabt.

En af faktorene, årsag er sandsynligvis, hvordan evangeliet blev ændret fra, hvordan Han kom for at frelse os fra vores synd til Han kom for at redde os fra vores problemer. Næsten hver eneste budskab, der prædikes i dag, er menneskecentreret snarere end Gud-centreret. Det handler om, hvad Han vil gøre for os og meget lidt om, hvad der kræves af os. Måske er dette resultatet af, hvordan Missionsbefalingen er blevet ændret fra at gøre disciple til at gøre omvendte. Nu er det svært at endda finde sande disciple i overensstemmelse efter Herrens definition af, hvad Han's disciple ville være som.

Kunne det være på grund af den overfladiske måde som folk bliver født påny på? En undersøgelse blev udført for årtier siden om, hvordan en person blev født, muligvis med stor indflydelse på deres livsbane. Når fødselsproceduren "bedøvede dem og trak i dem" blev udtænkt (at bedøve moderen og hive barnet ud, så der var mindre smerte for moderen), generationen blev underlagt fødselsproceduren og blev den misbrugende nation, som fulgte 1960'erne og 1970'erne . Det handlede om at gøre det, der fik dig til at føle dig godt tilpas og undgå smerte.

I dag er evangelisering ofte blevet reduceret til at forkynde et budskab om en overfladisk grad af tro og alle de store ting, som Gud vil gøre for os, og bede folk om at løfte deres hånd for at "give deres liv til Jesus", mens alle andre har hovedet bøjet i for ikke at genere dem. Så undrer vi os over, hvorfor kun ca. 5% af disse omvendte bliver føjet til kirken og fortsætter med at følge Jesus. I det første århundrede blev 100% af dem, der gav deres liv til Herren, føjet til kirken, og fra det øjeblik blev deres tro bevist om fuldbyrdelse af forfølgelse og trusler.

Var de kristne i det første århundrede så radikalt forskellige fra kristne i dag, fordi de var så radikalt forandrede, da de blev "født påny", blevet kaldt til et radikalt engagement, forpligtelse? Denne radikale forpligtelse blev demonstreret i apostlernes liv, som prædikede for dem - liv, der var blevet kastet i den totale afhængighed af Den Hellige Ånd, at de åndeligt avlede andre, der vandrede i sådan total lydighed. Som Herren grundfæstetde i begyndelsen, ville hver af dem reproducere "efter deres egne slags."

Hvis vi blev født ind i Herren med en så overfladisk budskab og levede i en overfladisk kristen kultur, ville vi måske gerne stille spørgsmålet Nikodemus gjorde til Herren, når vi diskuterede forslaget om at blive født påny: "Kan et menneske komme ind igen i hans mors livmode? "eller" Kan vi blive født påny? "Svaret er" ja ". At blive overbevist igen for vores synd eller vores overfladiske hengivenhed og lydighed mod Herren, kan skabe omvendelse og en jævn mere radikal transformation af vores liv end når vi lavede den tidligere overfladiske flygtige forpligtelse.

Hvis vi virkelig er disciple af Kongernes Konger, vil vores liv domineres over alle ting ved en hengivenhed a at lære af Ham, at gøre Han's vilje, for at blive som Ham og at gøre de gerninger, som Han gjorde.

Som det populære ord siger: "I dag er den første dag i resten af dit liv." Hvorfor ikke gøre det endnu en ny begyndelse med en ny beslutning om ikke længere at leve for os selv, men for Ham - at gøre alt for Han's evangelium skyld, og at elske ikke vores egne liv selv til døden, så vi virkelig kan leve?

til uge 51
OP