Hjem
Tilbage

Den Højeste Mission - Johannes Åbenbaring

Uge 43, 2018
Rick Joyner

Næste kommer vi til:
Åb. 21: 10-14:
10. Og han førte mig i ånden op på et stort og højt bjerg og viste mig den hellige stad, Jerusalem, som kom ned fra Himmelen fra Gud,
Åb. 1:10, 21:2. Ezek. 40:2. HELLIGE ÅND Åb. 22:6. HIMMEL Åb. 22:10ff. HELLIG

11. med Guds herlighed i eje. Den funklede som den dyreste ædelsten, som krystalklar jaspis.
Es. 60:1. Ezek. 43:2.

12. Den havde en svær og høj mur med tolv porte, og ved portene stod der tolv engle; og der stod skrevet navne over portene: Navnene på Israels børns tolv stammer.
Ezek. 48:31ff. ISRAEL - ENGLE

13. Mod øst var der tre porte og mod nord tre porte og mod syd tre porte og mod vest tre porte.
14. Og bymuren havde tolv grundstene, og på dem stod tolv navne: Navnene på Lammets tolv apostle.
Matt. 16:18. Ef. 2:20.

Johannes så Babylon, da han var i trængsel, men da han blev båret op på et højt bjerg, så han det nye Jerusalem. Det vi ser er ofte bestemt af vores perspektiv. Gennem hele Skriften er det "høje bjerg" ofte en metafor for åbenbaringsstedet, såsom bjerget hvor Jesus blev forvandlet. Vi må også tages op til dette høje perspektiv for at se det nye Jerusalem.

Det er vigtigere, at vi ser og forstår, hvad Gud gør, end hvad mennesket gør, eller hvad djævelen gør. Dette betyder imidlertid ikke, at det ikke er vigtigt, at det er nødvendigt at søge forståelse af, hvad mennesker eller djævel gør. Det var vigtigt for Johannes at se Babylon og beskrive det for alle fremmede i denne tidsalder. Det er ligeledes vigtigt for os at kende tidernes tegn og forstå de aktuelle begivenheder. Dette vil aldrig være så sjovt eller opbyggende som at se Guds gerning, men det er nødvendigt for os at være salt og lys, vi er kalde til at være og, hvis kaldt til at tale profetisk ind i tiden.

Jeg forstår de kampe, mange har, som ser alle de forfærdelige ting, der udfolder sig i vores tid. Vi skal være omhyggelig med at kende hvornår vi skal vende os væk fra det. Vi bliver hvad vi ser, og hvis vi giver for meget opmærksomhed mod det onde, begynder vi at tage på dens mørke natur. Vi bør bruge meget mere tid på at søge at få forståelse for det nye Jerusalem. Men vi skal også forstå den jordiske.

På grund af niveauet af ondskab og korruption i verden i dag er det forståeligt, hvorfor mange kristne ikke ønsker at have noget at gøre med menneskets politik og regering. Du kan føle dig fortabt bare ved at være omkring den. Men ligesom den fulde åbenbaring, som Jesus gav til sine tjenere i denne bog, omfattede meget af det om ondskaben og den moralske fordærvelse som menneskeheden ville falde ind i - og de mørke kræfter bag det - det er noget, vi må se for fuldt ud at forstå, hvad Gud gør. Forståelse af det ultimative onde mennesket er faldet ned til, er nødvendig for fuldt ud at forstå det ultimative middel, som Gud vil bringe til det.

Mennesket falder i sin ultimative moralske fordærvelse ved at forsøge at styre denne verden uden Gud. De bibelske profetier om slutningen af denne tidsalder afslører, hvordan mennesket desperat vil forsøge at ødelægge alle bånd til Gud, som vi ser i vores tid. Den ultimative ulykke af menneskehedens forsøg på at bygge uden Gud vil være et vidne for skabelsen for evigt. Ligeledes vil denne mest herlige by, som er bygget af Ham ud af "levende stene" (dem, der forblev tro mod Ham), være en åbenbaring for alle i al evighed som et ufattelig privilegium, det er af Gud at lade os være en del af det Han er ved at bygge.

Det var ved at se denne by, at Abraham var tvunget til at forlade alt han nogensinde havde kendt og vandre til steder uden at vide, hvor han skulle hen. Han gjorde det, fordi han over alt ville være en del af, hvad Gud byggede og ikke af det menneskene byggede. At være en del af denne by har været visionen for alle sande rejsende lige siden. Selv et glimt af Guds by vil få de største byer bygget af mennesker til at blegne og ubetydelige. En vision af denne by vil medføre, at alle, der har set den, bliver villige til at forlade alt andet for at søge det. Der er ingen højere søgen. Der er ikke noget større eventyr.

Der er stor åbenbaring i hver eneste detalje i denne by som beskrevet her, men det ville sandsynligvis tage endnu et år i dette format at uddybe det som det fortjener. Alligevel vil vi i næste uge røre nogle af højdepunkterne i Guds by, før vi går videre til den herlige afslutning af Åbenbaringsbogen.

til uge 44
OP