Tilbage

90. Forkynne Sandheden
af Rick Joyner

I går studerede vi, hvordan der har været en stor perversion af evangeliet i vores tider. Evangeliet er blevet ændret fra "Jesus kom for at frelse os fra vores synder" til "Jesus kom for at redde os fra vores problemer." Der er en evig forskel mellem de to.

Forkynnelsen af et evangelium som antyder at Herren kom til at befri os fra vores problemer, tvinger os ofte til at vente indtil en person er i desperation, før vi deler de gode nyheder med dem. Jesus sendte ikke omstændigheder for at lede mennesker til sig selv; Han sendte Helligånden for at overbevise verden om synd. Hvis en person skal være i desperate personlige omstændigheder, før han kommer til Herren, vil deres formål med at komme til Herren være deres omstændigheder snarere end overbevisning ved Helligånden om deres synd . Ligesom dem, der blev kaldt af Herren, da Han vandrede jorden, ikke var i desperation på grund af personlige omstændigheder, heller ikke bør en persons omstændigheder afgøre, om de er klar til evangeliet eller ej.

Evangeliets kraft er ikke ydre omstændigheder. Dets effektivitet er ikke afhængig af de omstændigheder, vi befinder os i, men af Helligånden. Hvis Helligånden overbeviser nogen om deres synder, vil de bøje knæet for korset, uanset hvor godt eller dårligt de klarer sig. Hvis Han ikke overbeviser dem om deres synd og deres desperate behov for korset, kommer de til Kristus under falske forudsætninger og et forkert grundlag.

Uanset hvad der er bygget på et svagt fundament, vil det også være svagt. Er det ikke en primær årsag til de kristne svaghed i dag? Er det ikke derfor, at der er en sådan nedbrydning af moral og integritet blandt kristne i dag? Undersøgelser afslører, at der ikke er nogen mærkbar moralsk forskel mellem kristne og ikke-kristne? Når der ikke er nogen moralsk forskel mellem kristne og ikke-kristne, så er Kristus på en eller anden måde ikke selv i den kristne liv.

Kunne dette afsløre, hvorfor Peter blev sendt til jøderne, og Paulus blev sendt til hedningerne? Peter, en ulært fisker og var en krænkelse af de jøder, han blev sendt til. På den anden side var Paul, en "farisæer af farisæerne" en krænkelse for hedningerne, som han blev sendt til. Den eneste måde, hvorpå nogen af dem kunne have haft succes med at nå dem, de blev kaldt til, var afhængighed af Helligånden. Hvis Helligånden ikke kom, ville heller ingen komme til Herren på grund af budbringerne. Alle ægte budbringere vil være "jordiske kar". Det betyder ikke noget, hvordan karet ser ud - hvad der betyder noget, er hvad der er indeni. Når vi skal bruge for meget tid på at pynte karet, er det på grund af svagheden i hvad der er i karet.

På mange bibelskoler for evangelisering findes der en videregivet filosofi, som vi skal prøve at identificere med dem, som vi er kaldt til at forkynde evangeliet. Dette har fået mange evangelister og missionærer til at blive neutraliseret i deres arbejde, og jeg har oplevet, at dette er tilfældet med mange, der er i marken. Men hvis vi virkelig skal være effektive, skal vi forstå, at Herren sandsynligvis vil sende os til dem, som vi ikke kan identificere os med, og som ikke vil identificere sig med os, ligesom Han gjorde med Peter og Paulus. Derfor vil de ikke komme til Jesus på grund af os, men på grund af Ham! De vil komme, fordi Helligånden rørte ved deres liv, ikke os.

Der er et sted at studere skikke og kulturer for ikke at være unødigt stødende over for mennesker, men hvis mange af de missionærer, jeg har mødt, brugte lige så lang tid på at studere Herren, sandheden i Han's ord og søge den Helligeånds salvelse, som de studerede kulturer, ville de helt sikkert nå langt flere mennesker med det sande evangelium.

Jeg takker Herren for alle, der er i marken, der bruger deres liv til at nå folk til Herren. Jeg har også mødt mange, der gør, hvad jeg betragter som ægte apostoliske værker. Alligevel svækkes selve strukturen i kristendommen af ??mange her og i udlandet, der forkynder et evangelium om let problemløsning, eller en pseudo-filosofi om identificerende følsomhed (Dette bør ikke forveksles med identificerende omvendelse for nationale og kulturelle synder) . Hvis folk ikke kommer til Jesus på grund af desperationen af en ting - deres syndighed og desperate behov for tilgivelse, der kan komme fra Jesu kors alene - er de kommet ved hjælp af "et andet evangelium" (se Gal. 1:6 ) og de er kommet til en anden gud, der ikke er den rigtige Jesus.

Men jeg er bange for, at som slangen bedrog Eva ved sin træskhed, skal også jeres sind fordærves og drages bort fra den oprigtige troskab mod Kristus. (2 Kor. 11:3).

Når Jesus løftes op på korset, vil Han drage alle mennesker til sig selv. Hvis vi løfter noget andet budskab med henblik på at føre mennesker til frelse, forkynder vi et andet evangelium.

91. Vidne For Magterne Og Myndighederne
OP