Tilbage

149. Varig Vision
af Rick Joyner

Efter at have etableret varig tro og vedvarende kærlighed, må vi have en vedvarende vision, hvis vi vil holde os på vejen til opfyldelsen af vores formål. For at vi skal have en vision, der varer, skal det være den vision, som Gud har kaldet os til. Hvordan ved vi, at visionen er noget, som Gud har kaldet os til?

For det første skulle det være vores hjertes dybeste ønske. Herren skabte hver enkelt af os med et formål inden verdens grundlæggelse. Han lagde dette formål i vores hjerter, og der er intet andet, der fuldstændigt tilfredsstiller os, førend vi opfylder dette formål. Levende vande kommer fra vores inderste væsener. Vores hjertes dybeste ønske er, hvad vi er blevet kaldet til

. På grund af synd og ondskab eller undertvingelse af religiøse og kontrolånder, der indgyde usikkerhed og/ eller oprør, har mange selvfølgelig svært ved at skelne, hvad der er deres hjertes dybeste ønske. Den primære måde, hvorpå Han fjerner slørene, der slører vores vision, er ved at åbenbare Han's herlighed for os. Mennesket blev skabt i Han's billede, og når vi ser Ham og ser Han's herlighed, kalder det på vores dybdes ønske og hvad vi blev skabt til at være.

Herrens herlighed er ikke kun en masse strålende farver, men det er Han's karakter åbenbaret gennem Han's handlinger. Det er, hvad vi læser om Han's første mirakel i Joh. 2:11, "Dette var begyndelsen på Han's tegn [attesteret mirakler] og manifesterede sin herlighed og Han's disciple troede på Ham." Når vi ser Guds gerninger, kan vi se Han's veje og Han's natur. I dem ser vi Han's nåde, Han's barmhjertighed, Han's kærlighed og undertiden Han's retfærdige domme. Vi kan også se Han's herlighed i naturen, da Herren erklærede, at selv Salomo i al sin herlighed ikke klædte sig så godt, som Herren gjorde markens liljer (se Matt. 6:28-29).

Når vi ser Han's herlighed på disse måder, fjerner det slørene, der dækker vores sande hjerter og ændrer os, så vi bliver som Ham. Det er også vores kaldelse, der bestemmer den primære måde, vi ser Ham på. Hvis du kaldes som præst, vil du se hyrde i Jesus i alt, hvad Han gør. Hvis du kaldes til lærer, vil du se herligheden ved Han's lære i alt, hvad Han gør. Hvis du kaldes som en evangelist, vil du se al Han's lære og gerning som et evangelisk kald. Hvis du er en profet, kan du se herligheden ved den profetiske åbenbaring i dem.

Den ene begivenhed, der åbenbarer Han's herlighed og natur mere end nogen anden, er selvfølgelig korset. Han kaldes evigt ”Lammet”, fordi vi for evigt vil se Han's herlighed og kærlighed i korset. Dette kors herlighed åbenbare i stigende lag og dybde, som vi ikke kan opbruge i hele evigheden. Milliarder år fra nu vil vi stadig være ærefrygt over korset. Når vi nu ser den kærlighed, der er åbenbaret gennem korset, er vi tvunget til at blive som Ham, idet vi hver dag tager vores egne kors op for at give vores liv til ofring for at tjene andre. Når vi gør dette, er Han i stand til at stole på os med mere og mere af Han's kraft, som yderligere åbenbarer Han's herlighed og veje.

For at blive den, vi blev skabt til at være, skulle vi altid være på udkig efter Han's herlighed i alt. Som Elizabeth Barrett Browning engang sagde, "Jorden er fyldt med himlen, og enhver almindelig busk er sat i brand af Gud; men kun den der ser, tager skoene af - resten sidder rundt om den og plukker brombær." Hvor anderledes ville vores liv være, hvis vi kunne se?

Igen bør vores primære mål i livet være at se Han's herlighed i alt. Dette er ikke en let opgave, og derfor var jeg som ny troende bedøvet, da jeg først læste:

Es. 6:1-3.
I Kong Uzzijas Ddødsår så jeg Herren sidde på en såre høj trone, og Han's slæb fyldte Helligdommen.

Serafer stod hos Ham, hver med seks vinger; med de to skjulte de ansigtet, med de to fødderne, og med de to fløj de;

og de råbte til hverandre: "Hellig, hellig, hellig er Hærskarers Herre, al jorden er fuld af Han's herlighed!"

Mit problem med dette var, hvordan seraferne kunne sige, at hele jorden var fuld af Han's herlighed. Jeg tænkte på alle krige, had, misbrug af børn, racisme, sygdom osv., Og troede ærligt, at dette var en forkert oversættelse. Derefter følte jeg en dag, at Herren talte til mig og sagde, at grunden til, at seraferne så hele verden fuld af Han's herlighed var, fordi de lever i Han's nærvær, og hvis jeg ville leve i Han's nærvær, så ville jeg også se Han's herlighed i alt. Jeg ville ikke bare se de nuværende forhold, men jeg ville se Han's plan for at forløse og gendanne den herlighed, som Han altid havde til hensigt, at fylde jorden. Dette satte mig på vejen for den nødvendige ændring i mit liv, som ville være påkrævet, hvis jeg skulle tjene i Han's nærvær.

Hvis vi vil vandre på den sti, der åbenbarer Han's herlighed, bærer og demonstrerer herliigheden af Han's veje, Han's forløsning og Han's ultimative plan for menneskeheden, må vi begynde at se Han's herlighed, så vi bliver forvandlet til en demonstration af den. Det er dit ultimative kald - at åbenbare Herrens herlighed.

150. Kortlægge Vores Fremtidig Kurs
OP