Tilbage

142. Tal Til Bjerget
af Rick Joyner

En af de store opmuntringer, jeg har haft med hensyn til kirkens potentiale i vores tid, er at møde de mennesker, der deltager i vores konferencer. Fordi de repræsenterer mange forskellige kirkesamfund, og vi har haft repræsentanter fra op til halvtreds forskellige nationer til stede, vi får et ret godt mønster af Kristi legeme. Jeg undrer mig over nogle af de mest modne troende, hvoraf de fleste har været i Kristus i mange år, som vil ydmyge sig selv for at blive undervist af nogle af vores unge profetiske mennesker. Denne kombination af modenhed, visdom og ydmyghed er formlen for en åndelig vigtig af størstedelen. Det er formlen for en åndelig atomeksplosion af ekstraordinær kraft.

Personligt tror jeg, at kirken lige nu muligvis har det største legeme af troende, der nogensinde har levet. Jeg tror også, at vi samlet set at på dette tidspunkt kan have nogle af de største hyrder og ledere nogensinde i Kristi legeme. Hvis vi kan fortsætte med at modnes, gå højere og højere og samtidig blive mere ydmyge og lærerige, er der ingen grænser for, hvad vi endnu kan opnå i vores generation.

Et af de primære ord, som jeg har hørt fra Herren for nylig, er et opfordring til at vandre i "den kommende tids kraft." Hvis det er tiden for frigørelse af denne kraft, er vi nær begyndelsen på den sidste dags tjeneste, hvor alle de mest ekstraordinære gerninger vil blive frigivet.

"Kraften i den kommende tid" er at vandrer i Herren Jesus kraft som hersker over jorden. Inden afslutningen på denne tidsalder vil hele jorden høre evangeliet om Han's rige, som Herren erklærede i Matt. 24:14, "Og dette evangelium om riget skal forkynnes i hele verden til et vidnesbyrd for alle nationer, og så skal slutningen komme." Dette evangelium går ikke bare ud med ord. Som apostlen Paulus sagde i:

1 Kor. 2:4-5, 4:20.
og min tale og mit budskab virkede ikke ved visdoms overtalende ord, men ved Ånds og krafts bevis,,

at din tro ikke skal bygge på menneskers visdom, men på Guds kraft.

For Guds rige består ikke i ord, men i kraft.

Vi kan ikke være vidner om den Almægtige Gud uden kraft. I slutningen, når det største mørke dækker jorden, vil Herrens største kraft og herlighed blive udgydt ud over Ha'ns folk (se Es. 60: 1-2). Kraften, som jeg så komme på vores høstkonference i 2001, var kraften til at flytte bjerge.

Dette betyder ikke, at vi vil gå frem og begynde at omarrangere Appalachian-bjergene, men at vi får myndighed til at flytte selv de største hindringer ud af vores måde. Dette er Herrens ord, der blev givet i:

Zak. 4:6-7.
Da svarede han og sagde til mig: Dette er Herrens Ord til Zerubbabel: Ikke ved magt og ikke ved styrke, men ved min Ånd, siger Hærskarers Herre.

Hvem er du, du store bjerg? For Zerubbabel skal du blive slette! Han skal hente topstenen, medens der råbes: "Nåde, Nåde være med den!"

Tiden kommer, hvor nogle bogstaveligt flytter bjerge. Men den, som Zerubbabel stod foran, er den, som kirken nu står foran - det er bjerget af murbrokker, resterne af Guds tempel, der har ligget i forfald siden Han's folk blev ført i trældom. Der er en rest, der vender tilbage for at genopbygge Han's bolig på jorden, og de vil møde murbrokkerne, som kristendommen er blevet store dele på jorden. Også de vil flytte dette bjerg med råb af "nåde, nåde til det!"

Det, der for mange syntes at være den umulige opgave at genoprette ægte apostolisk kristendom på jorden, bliver mulig en realitet. Som Herren fortalte Zerubbabel, vil det imidlertid ikke være ved magt eller kraft, men ved Han's Ånd. Det kommer ikke gennem menneskelige strategier eller gode ledelsesprincipper. Det vil ske med kraften i den kommende tid ved at demonstrere kongens autoritet over al autoritet, magt og herredømme.

Ligesom Han også lovede denne rest over det restaurerede tempel i Hag. 2:9, "Det sidstnævnte herlighed i dette hus vil være større end det tidligere, siger Hærskarers Herre, og på dette sted vil jeg give fred." Vi ved, at kirken inden slutningen vil blive genoprettet til sin apostoliske herlighed og kraft, og at Herrens nærvær vil bo i hende. Herrens herlighed vil så fylde sit tempel, at intet kød kan være i stand til at tjene der. Hvorfor ikke os? Hvorfor ikke nu?

Vi kan nu se på vores liv og tro, at der er for mange hindringer - bare for mange bjerge til at overvinde. Det betyder ikke noget, hvor store forhindringer er, Herren er ved at frigive sin kraft til at gøre hver enkelt af dem til en slette foran os. Begynd nu med at erklære til bjergene i dit liv - "nåde, nåde, bjerg forsvind!" Sig til relationelle problemer, "nåde, nåde, bjerg bliv jævn!" Sig til forhindringerne derhjemme, på arbejde og i kirken, "bjerg fjern dig!" Sig til frygt, sig til begjær, sig til gælden, "nåde, nåde, bjerg forsvind!" Det betyder ikke noget, hvor store de er - for Ham er de små! Med Herrens kraft, som Han har overdraget os ved sin Hellige Ånd, er der ikke noget problem for stort eller barriere, som Han ikke kan flytte. Tro det.

143. Fredens Kraft
OP