Tilbage

129. Klippen
af Rick Joyner

Fordi Robert E. Lee værdsatte loyalitet over for sin oprindelige delstat Virginia over nogle af de grundlæggende principper, han troede på, koste hans misplacerede loyalitet mange menneskers liv. Mange kristne retfærdiggør ligeledes deres handlinger, som er i grundlæggende konflikt med Skriften og Herrens natur, som de hævder at tjene ved at anse loyalitet over for deres nation, kirkesamfund eller anden institution over de grundlæggende principper for troen.

Dette er ikke på nogen måde at antyde, at loyalitet over for vores nation, kirkesamfund eller endda vores selskab er forkert. Loyalitet er en ædel egenskab, der findes i enhver virkelig ædel sjæl. Vi må dog værdsætte loyalitet over for vores Gud fremfor alt, ellers er de blevet afguder. Vi skal altid adlyde Gud mere end mennesker, når der er en konflikt mellem de to, hvis Han virkelig er vores Herre.

Mange har sandsynligvis kompromitteret vores grundlæggende tros principper på denne måde, fordi de ikke rigtig kender de grundlæggende principper for troen, ved at fejle i at de ikke har søgt Skriften selv. Enhver nation, der går i krig, vil forsøge at puste til ilden af religiøs iver på vegne af deres sag. Få ting er en større motivation end religiøs iver efter den hengivenhed og ofring, der kræves for at vinde en krig. Mange er bedraget forårsaget af det onde på denne måde. Hvad kan vi gøre ved det?

Hvis du undrer dig over, hvor dette leder hen, forsøger jeg faktisk at forhindre dig i at tage "dyrets mærke." Mange har helt enkelt troet, at det vil være let at afvise mærket, fordi de tror, at hvis nogen forsøger at lægge det på panden eller hånden, især et mærke, der inkluderer 666, vil de simpelthen ikke tage det. En undersøgelse af dette afslører imidlertid hurtigt at sandsynligheden for, at dette mærke er langt mere spidsfindigt. Det er ikke kun at have sandhed, der vil forhindre os i at blive bedraget, men at have en kærlighed til sandheden, som vi læser i:

2 Tess. 2:8-12.
Og da skal den lovløse* åbenbares (ham skal Herren Jesus dræbe med et åndepust af sin mund og tilintetgøre ved Han's synlige komme),
*Antikrist


og han [Antikrist, den lovløse] skal komme i Satans kraft, med al løgnens magt [alle former for falske mirakler] og [vildledende] tegn og falske undere,

og med al uretfærdighedens forførelse, bedrag af ondskab over for dem, der fortabes,
fordi de ikke tog imod kærlighed til sandheden [af evangeliet],
så de kunne blive frelst [de var åndeligt blinde , og afviste den sandhed, der ville have reddet dem].

På grund af dette vil Gud sende dem en vildledende indflydelse, [en aktivitet for fejl og bedrag], så de vil tro på løgnen,

for at de skal rammes af dommen, alle de, som ikke troede sandheden
[om deres synd, og behovet for frelse gennem Kristus], men fandt behag i uretfærdigheden.

Robert E. Lee var en bemærkelsesværdigt Kristus menneske i hans daglige liv og opførsel. Han kom engang ned fra sin hest for at tjene til en såret unionssoldat, der lige havde forbandet ham. Flere gange undlod hans øverste generaler at udføre hans ordrer på det mest afgørende punkt i flere større slag, i to tilfælde kostede det ham sandsynligvis en afgørende sejr, der kunne have vundet krigen. Alligevel skældte han aldrig sine underordnede offentligt ud, men tog al skylden på sig selv. Han rejste en gang tidligt for personligt at servere et måltid til en junior officer, som han havde bedømt forkert. Han nægtede gennem hele krigen at sove i andet end et telt og delte alle de samme vanskeligheder, som hans soldater gjorde. Mens unionssoldater brændte marker, gårde og byer i hele det sydlige, straffede Lee, da Lee marcherede gennem Unionens territorium, enhver, der skadede hans fjendes ejendom,

Lee var så ædel og standhaftig i sin grundlæggende karakter, at få generaler nogensinde har inspireret deres mænd til at lide så hårdt og at kæmpe så hårdt. Med lidt at spise, marschere nogle gange hundreder af kilometer uden sko, lide med nyheden om, at deres hjem bliver brændt og gårde ødelagt af rasende unionssoldater, sjældent i historien har nogen stridt mere tapperhed, imod større odds eller for en værre sag. Hundrede tusinder af disse store og ædle sjæle døde i kamp for noget forkert på grund af deres loyalitet over for Lee.

Loyalitet er en vidunderlig og herlig motivator, men hvis vi er loyale over for en person eller enhed mere end vi er loyale over for Herren Jesus og Han's sandhed, vil vi også være i fare for at kæmpe for forkert, uanset hvor ædel eller tapper vi er. I historien har der været store åndelige mænd og kvinder, der har ført store bevægelser, der motiverede mange mennesker til at ofre og dygtige af hensyn til sandheden og retfærdigheden. Der har også været mange med tilsyneladende ædel karakter og mod, der ligeledes har motiveret mange til at ofre og værdsætte for dæmonisk lære. At være ædel i karakter er vigtig, men det ophæver ikke behovet for en hengivenhed til sandheden.

Jeg personligt har en stor bekymring for kristne i disse tider. For mange er som får, der muligvis bliver ført godt nu, men det er indlysende, at de let kunne blive ført på afveje, fordi de mangler dybde i deres egen overbevisning. De har ikke gravet deres egne brønde. De har ikke lært at kende Herrens stemme eller hans veje for sig selv. I Johannes 10: 4 får vi at vide, at Herrens får følger ham, fordi de kender hans stemme. De kender hans stemme, ikke kun stemmen fra en præst, lærer eller forfatter. Vi har hver især ansvaret for at kende hans stemme for os selv.

Vi skal hver grave vores eget godt. Vi skal alle gå dybere. Vi må bygge vores liv på en solid bibelsk sandhed, der er etableret i vores egne hjerter. Der var en tid, hvor Jesus spurgte sine disciple: "... Hvem siger folk, at Menneskesønnen er?" (Matteus 16:13) Selvfølgelig diskuterede mænd, at han var opstandelsen af ??mange tidligere profeter og retfærdige mænd. Så spurgte Jesus dem, hvem de troede, at han var. Da Peter svarede, at han var Kristus, den levende Guds søn, svarede Herren med:

(Matt. 16:17-18).
"Velsignet er du, Simon Barjona, fordi kød og blod har ikkr åbenbaret dette for dig,
men min Fader, der er i himlen.”Og jeg siger til dig, at du er Peter og
på denne klippe vil jeg bygge min kirke; og Helvedes 'porte skal ikke overvinde den "

Herren sagde ikke, at Han ville bygge sin kirke på Peter, som nogle har hævdet. Jesus alene er fundamentet for kirken, og klippen, som vi skal bygge vores fundament på og som er åbenbaringen fra Faderen, for hvem Jesus er. Det er ikke nok for os bare at tro på, hvem vores forældre siger Jesus er, eller endda hvem vores præster siger hvem Han er. Vi må have vores egen åbenbaring fra Faderen for hvem Jesus er. Vi vil aldrig være i stand til at udvise dæmoner "af Jesus, som Paulus forkynder." Den Jesus, som Paulus forkyndte, var sand for Paulus, og alle Paulus 'skrifter er sande og præcise for læren, men vi må stadig have mere end det - vi må have vores egen åbenbaring af Ham og endda vores egen overbevisning om Paulus' skrifter. Vi kommer ikke til himlen, fordi vi er tæt på en, der er født påny.

130. D-Dag
OP