Tilbage

122. Bringe Guds Dag
af Rick Joyner

Som vi har studeret, er det enhver kristnes opfordring til at bo i de himmelske steder med Kristus og bringe himmelens velsignelser til jorden. Vores ultimative mål er imidlertid mere end bare at bringe velsignelserne fra himlen til jorden, men snarere at bringe himmelriget til jorden. Fordi et kongerige ikke ville være et kongerige uden en konge, betyder dette, at kongeriget aldrig helt kommer til jorden, før kongen gør det. Så vores sande formål er at bringe kongen til jorden.

I 2. Peter 3:12 har vi en bemærkelsesværdig erklæring, når Peter siger, at vi skulle være "på udkig efter og fremskynde Guds dag komme ...". Siden jeg først læste den for tredive år siden, har denne Skrift fået mig til at undre mig, måske mere end nogen anden. Kan vi virkelig fremskynde Herrens komme? Svaret er "Ja!"

Hvordan kan vi muligvis fremskynde Guds komme? Når kirken gør sig klar og bliver den herlige brud, hun er kaldet til at være, vil Herren ikke være i stand til at modstå hende! Faderen bliver bare nødt til at lade sin søn gå til hende! Så vil kongen og hans dronning, der vil elske med perfekt kærlighed, herske over jorden, indtil den er blevet fuldstændigt genoprettet fra faldets korruption. Derefter vil den blive leveret tilbage til Faderen (se I Korinter 15: 22-28).

Som vi ser i Salomos sang, sammenlignes brudens charme mest med frugt og de ting, der udgør en rigelig høst. Det er sådan, vi gør os klar, vokser i Åndens frugt og bringer høsten ind. Sandheden er, at hvis vi vokser i Åndens frugt, vil det resultere i en høst.

Måske er hovedårsagen til, at kirken har frastødet så mange mennesker, på grund af vores historiske tendens til at fremhæve læren i stedet for livet. Vi skal bestemt elske sandheden og ønske at have en bibelsk lære, men at have doktrinen uden livet får os til at være hyklere. Sandheden er, at verden har masser af beviser for, at meget få kristne virkelig tror, ??hvad de prædiker, for hvis de virkelig troede på det, ville de leve anderledes.

Men af ??endnu større bekymring end hvordan kirken så ofte frastøder mennesker, bør det være, hvordan den frastøder Herren! Hvis vi var mere bekymrede over, hvorfor Herren ikke kommer til vores møder, ville de blive ændret til noget, der ville tiltrække både Herren og folk. Når Jesus løftes op, ikke kun doktriner og ikke kun bygninger, programmer eller vores egne personligheder, vil alle mennesker blive trukket til ham.

Nøgleordene her er "trukket til ham", ikke os. Hvis folk bliver trukket til os, er det kun bevis på, hvor langt vi er faldet fra vores kald. Hvis Herren er i huset, er der ikke et eneste menneske, der får vores opmærksomhed! Som vidne den dag, hvor Salomo indviede templet, når Herrens ære fylder huset, vil alt kød flygte.

Det er bestemt ikke forkert at ønske at nå ud til mennesker, men når vi ønsker, at mere end at ønske at tiltrække Herren, bliver folk et idol. Vores primære kald er at være så attraktiv for Herren, at han bare ikke kan tåle det længere - Han skal bare komme for sin brud! Hvis vi bliver den kirke, der så tiltrækker Herren, bliver vi også noget så herligt, at folk ikke kun ophører med at blive frastødet, men de vil undre sig og se på den, der har ændret os.

123. Klædt På Til Himlen
OP