Tilbage

121. Se Han's Gerning
af Rick Joyner

Jesus brugte sine himmelske kræfter og magt, men aldrig for at opfylde Han's egne menneskelige ønsker eller for at vidne om sig selv, Satan forsøgte at narre Ham til at gøre det. Da Jesus brugte kraften fra det himmelske rige, var det i lydighed mod Faderen i himlen og som et vidne for Faderen. Fordi Han gav sig selv til at være et vidnesbyrd om Faderens kærlighed, sendte Faderen Ånden for at vidne om Sønnen. Himlens magt/kraft bruges aldrig til egoistiske grunde. Derfor kan egoistiske ambition findes i roden af næsten enhver tjeneste, der falder. Hvis vi får tillid til den store magt/kraft, som nogle vil udvise i slutningen af denne tidsalder, skal vi være besluttede på ikke at bruge magt/kraft til egoistiske formål eller vidne om os selv. Dette må være vores struktur.

Har du nogensinde spekuleret over, hvorfor mange, der har de største helbredende tjenester, altid synes at være syge eller fysisk plage selv? Gaven af helbredelse, de fik, var ikke for dem selv, men for andre. Jeg har også ofte undret mig over, hvordan de, der ser ud til at have de største gaver af profeti, har problemer med at få et ord for sig selv. Dette er faktisk for vores sikkerhed. Herren har sammensat tingene på denne måde, så vi alle har brug for hinanden. Dette afslører også en rod af stolthed, hvis den får fat i os. Hvis vi begynder at tro, at vi har en så stor gave, at vi ikke har brug for andre, vil vi forblive i nød. Som det er skrevet i Jakobsbrevet 4:6, "... Gud står de stolte imod , men giver de ydmyge nåde." Vi må derfor forblive ydmyge for at forblive i Guds nåde.

Hvis vi virkelig har set korsets mirakel, Han's opstandelses herlighed, og hvor Han nu sidder, ville det være en af de mest vanvittige, arrogante handlinger af en pervers faldet natur, at bruge sin magt til at pege på sig selv. Når vi virkelig begynder at opfatte himmelens herlighed og den der hersker i himlen, ligesom kong David, undrer vi os over, hvorfor Herren overhovedet ville tage mennesket i betragtning og meget mindre vælge at bo blandt os.

Alligevel er dette budskabet om riget, som vi har fået at forkynde på denne jord, og det budskab, vil Han bakke op med demonstrationer af dets virkelighed. Gud elsker hele menneskeheden, og Han kommer til at bo hos mennesket for evigt. Men menneskehedens tilstand vil helt sikkert blive hævet langt ud over sin nuværende tilstand, når Han's herlighed er åbenbaret fuldt ud. Hvis det ikke var, ville Han's herlighed ødelægge os. Han er en fortærende ild, der brænder "træet, høet og agnet" op.

Vi er budbringere fra et andet kongerige, der er sendt videre for at forkynde, at vores konge kommer, som også er "ikke af denne verden." Vi kan ikke repræsentere et rige, som vi ikke kender. Vi skal kende virkeligheden i Han's rige og leve i lydighed mod det nu. Vores hjem skal være i himlen. Vores bolig er hos Herren i Ånden. Vi er kaldet til at sidde sammen med Ham i de himmelske steder, at se med Han's øjne, høre med Han's ører og forstå med Han's hjerte. Inden kongen vender tilbage, vil der være et vidne og demonstration af himmelrikets virkelighed på jorden. Dette vil komme gennem budbringere, der kender og lever i dette kongeriges virkelighed nu. Det er vores kald.

For dem, der vil vandre i dette, vil der være en dyb følelse af storheden hos den ENE, som vi er sendt for at repræsentere. Vi vover ikke at perverte budskabet ved at bruge det af egoistiske grunde, og vi vil også være helt hengivne til at gøre Han's vilje og ikke vores egen. Vi har kun ægte åndelig autoritet i den grad, vi er underlagt kongen.

Dette betyder ikke, at vi har brug for at høre fra himlen for at købe en dåse bønner. Jo mere moden og ydmyg vi bliver overfor Ham, jo mere vil Han stole på os til at træffe beslutninger. Jesus behøvede ikke at få et bestemt ord fra Faderen for at helbrede enhver person. Han havde set Faderen helbrede de syge og udfri dem, der var undertrykt af djævelen, så Han gik omkring og gjorde det samme.

Generelt alt hvad vi har set Jesus gøre i Skrifterne, kan vi også gøre i Han's navn. Der vil være nogle specifikke tilfælde, hvor vi har brug for særlig vejledning, men for det meste har vi ikke brug for et bestemt ord for at gøre det, som Han allerede har befalet os at gøre. Alligevel bør vores mål være at "se på Ham". Når vi ser Ham og ser Han's herlighed, bliver vi forvandlet til Han's billede og udfører de samme gerninger, som Han gjorde.

Et aspekt af Han's natur, som vi bestemt vil bære, hvis vi virkelig har set Ham, er en hengivenhed til at ære Gud, ikke os selv.

122. Bringe Guds Dag
OP