Tilbage

120. For Himlens Skyld
af Rick Joyner

Som vi har lært, er det enhver kristnes opfordring til at opleve himlen nu og leve et liv, der demonstrerer himlenes virkelighed på denne jord. Det gør vi ved at leve i himlen nu. Det er vores kaldelse at bringe himlen til hvert sted, hvor vi kommer, til vores hjem, vores job, hvor vi handler, overalt.

Når vi vokser åndeligt, bør vores hjem, vores hjerter og vores perspektiver være himmelske. Det kristne liv skal være fyldt med himmelens lykke. Denne salighed er Guds kærlighed, Guds fred, Guds tålmodighed og Guds kraft. Når vi vokser ind i og begynder at demonstrere himmelens virkelighed, vil vi blive smitsomme, hvilket får alt, hvad vi kommer i kontakt med, til at begynde at se op.

Gud kendetegn, karakteristik deles med mennesket i form af Åndens frugt og Åndens gaver. Dette er tilsammen en demonstration af, at Herren er opstået, Han elsker mennesket og fortsætter med at søge vores forløsning, vores genoprettelse og vores herliggørelse - det gør vi ved at påtage sig Han's natur. Åndens gaver er de specielle, personlige demonstrationer af Han's kærlighed og vilje til at hjælpe os. De er også et strejf fra en anden, højere virkelighed.

Kraften i Åndens gaver kan ikke forklares eller forstås ud fra en jordisk intelligens, men kun udfra en himmelsk/åndelig. Det er et kald til den jordbundne, så de kan leve i en anden virkelighed. Der er en tale, der siger, at nogle mennesker er så himmelsk sindede, at de ikke er god nok til det jordiske. Det lyder vittigt, men sandheden er, at meget af kirken er så jordisk sindet, at de ikke er godt for noget, hverken for himlen eller jorden.

Kristendommen er ikke kun et andet, bedre livssyn. Det er en anden virkelighed og et helt andet liv. Vi er kaldet til at gå jorden, gøre godt på jorden og gøre det med magt, der ikke er af denne verden. St. Francis af Assisi gik en gang med en præst, der påpegede pragt ved en katedral, de passerede. Præsten bemærkede med et strejf af stolthed, "Vi kan ikke længere sige, 'Sølv og guld har vi intet af,'" som St. Francis svarede: "Og vi kan heller ikke sige til den lamme: 'Stå op og gå!' "

Det ægte kristne vidne, der påvirker denne verden, kommer aldrig fra bare at have bedre ting på jorden. Der er en række smukke kirkebygninger i vores by, et par af dem sandsynligvis lige så store og pragtfulde som nogen anden i Amerika, men de få til at se lille ud af bankerne og andre forretningsbygninger i byen. Befolkningen i vores by bruger meget mere tid på at betjene bankerne og andre virksomheder end de tjener Herren. Men hvis en enkelt troende begynder at røre ved og demonstrere den virkelighed, at himlen har autoritet over al kræft, kan den troende bo i en hytte, men verden vil bygge en vej til deres dør.

At verden har bedre bygninger end kirken, bør ikke genere os. Hvis kirken havde de største, mest glorværdige bygninger på jorden, ville den ikke i sig selv resultere i frelse af en enkelt sjæl. En kristen salvet af Helligånden kan gøre mere for Guds rige end alle bygninger, der er konstrueret i Herrens navn tilsammen. Dette betyder ikke, at bygninger ikke kan være nyttige for kirken, men intet fra eller til på denne jord kan nogensinde sammenlignes med Helligånden. Rigdom og magt, der findes hos en enkelt kristen ved Helligånden, er større end al den rigdom og magt, der findes på hele jorden.

Åndens bevægelse bragte den herlige skabelse frem. Åndens bevægelse kan og vil genskabe verden. Siden Herren delegerede myndigheden over jorden til mennesket, bevæger Han sig nu på jorden gennem mennesker. Fordi, "Himlene er Herren's himmel ; men jorden har Han givet menneskers sønner" (Salme 115:16) , behøver Herren menneskers samarbejde for at bevæge sig på jorden. Dette er grunden til, selvom Herren ved, hvad vi har brug for, før vi beder Ham, behøver Han, at vi beder, før Han bevæger sig på jorden. Når Han demonstrerer sit rige og himmelens kræfter på jorden, gør Han det gennem mennesker.

Herren kunne have delt Røde Hav uden Moses, men ikke uden at krænke Han's egne autoritetsprincipper. Han kunne have bragt ild mod Baals profeter uden Elias, men det er ikke sådan, Han gør tingene på jorden. Han gav mennesker autoritet over jorden, og det er grunden til, at selv Guds Søn, Jesus, konstant omtalte sig selv som Menneskesønnen. Han måtte komme som en menneske for at genindtage myndigheden over jorden, der var gået tabt ved menneskets overtrædelse og efterfølgende underdanighed over for Satan. Derfor forsøgte Satan, da Satan fristede Jesus, at få Ham til at bruge sine kræfter forkert som Guds Søn, men Jesus svarede ham med "Mennesket lever ikke af brød alene" osv. Gud ordinerede, at mennesket skulle herske over jorden og Han's riges komme vil derfor genoprette mennesket

121. Se Han's Gerning
OP