Tilbage

112. Kraften i Opstandelsens Livet
af Rick Joyner

Korset og opstandelsen er grundlæggende doktriner om kristendommen. De er sammenflettet og kan ikke adskilles fra hinanden. Vi kan ikke opleve opstandelse uden først at dø. Den grad, i hvilken vi lægger vores liv ned for Herren og Han's formål, mens vi omfavner Han's kors, er den samme grad, som vi vil opleve Han's opstandelsesliv, opdage og tage del i den herlighed, som Han nu holder sig i.

Jesus stoppede ikke ved korset, og det er bydende nødvendigt, at vi ikke stopper ved korset. Herren kaldte ikke bare Israel ud af Egypten, men Han kaldte dem ind i det lovede land. Vi er ikke kun kaldet til at dø for denne verden, men vi er opfordret til at gå i en herlig ny skabelse.

Men ligesom Israel var nødt til at gennemgå en ørken, der var det modsatte af landet med mælk og honning, som de var blevet lovet for at komme til deres arv, må vi også gøre det samme. Som Herren sagde i:

Joh. 16:33.
”Disse ting har jeg talt til dig, at i mig kan du have fred. I verden har du trængsel, men fat mod; Jeg har overvundet verden. "

Som apostlen Paulus bekræftede i Ap.g. 14:22, "... Gennem mange trængsler skal vi komme ind i Guds rige." Vi gennemgår prøvelser, som alle er beregnet til at styrke vores tro og karakter, så vi kan blive betroet autoritet og rigdomme i den kommende tid. Dette er grunden til, at Paulus skrev i:

Rom. 5:3-5.
Og ikke kun dette, men vi glæder os også over vores trængsler, gennemprøvet trængsel medfører udholdenhed; og udholdenhed, bevist karakter; og bevist karakter, håb; og håb skuffer ikke, fordi Guds kærlighed er udøst i vores hjerter ved den Hellige Ånd som blev givet os.

Her ser vi en udvikling hen imod gennemprøvet karakter og det håb, der ikke skuffer, men det begynder med trængsel. I denne verden vil vi have prøvelser og trængsler, men de er tilladt, så vi kan opleve kraften og autoriteten i opstandelseslivet. Hvert kors, vi skal bære, vil føre til en større herlighed. Vi må gennem en ørken for at komme til vores lovet land. Ørkenen er designet til at arbejde i os det, der gør os i stand til at besidde Guds løfter og have tillid til den kraft og autoritet, Han har kaldt os til at vandre i, hvilket demonstrerer Han's autoritet, magt/kraft og herredømme.

Formålet med vores lovede land er ikke kun at give os mulighed for at have det gode liv, men snarere at demonstrere arten af Herrens rige og veje til en falden verden. Den største demonstration af Herrens rige var Herrens eget liv. Han havde herredømme over jorden og over djævelens værker. Han siger i Johannes 17:18, "Som du sendte mig ud i verden, har jeg også sendt dem ud i verden."

Jesus demonstrerede kraften i et liv i harmoni med Faderen. Vi er kaldet til at demonstrere kraften i et liv, der ligeledes er i enhed med Ham ved at blive i Sønnen. Jesus vandrede i kraften over alle sygdomme, og vi er opfordret til at gøre det samme. I Luk. 10:19 ser vi, at Herren gav sine disciple myndighed over "hele fjendens magt." Er der dog nogen, der går i dette? Jeg ved ikke om nogen, der i øjeblikket kan binde alt det onde på et enkelt sted, meget mindre al hans magt. Jeg kender imidlertid mange, der vokser i autoritet over onde ånder, og som gennem bøn og proklamation af sandheden ændrer den åndelige atmosfære i deres regioner. Dette er den autoritet, vi er kaldet til at vokse i.

Vores mål er at være som Jesus og udføre de gerninger, som Han gjorde. Vi kan ikke gøre dette på egen hånd, men kun ved at blive i Ham. Vi lærer at forblive i Ham ved at gå til korset. Det ser ud til, at næsten alle ønsket at være tæt på Jesus for at opleve miraklerne og herligheden ved Han's værker, men da Han gik på korset, flygtede selv Han's nærmeste disciple fra Ham, fordi de endnu ikke forstod opstandelsen. Efter opstandelsen viste det sig imidlertid, selv disse var villige til at møde døden med det største mod og fred.

Den grad, i hvilken vi vil forblive i Ham, bestemmes af den grad, i hvilken vi ser kraften i Han's opstandelse - den kraft, herlighed og autoritet, som Han har nu. Når vi ved, at Han har kontrol, og at intet kan ske med os, som Han ikke tillader for vores eget bedste, så vil vi ikke flygte fra korset - vi regner det hele for glæde, når vi også er i stand til at lide for Han's navns skyld. Der er ikke et større privilegium, som vi kan få i dette liv, og sådan er vejen til uundgåelig herlighed. Spild ikke dine prøvelser, men som den store apostel erklærede i:

Fil. 3:7-14.
7. Men det, der engang var mig fordele, det har jeg for Kristi skyld lært at regne for tab.

8. Ja, jeg regner i sandhed alt for tab i sammenligning med det langt højere at kende Kristus Jesus, min Herre. For Han's skyld har, jeg lidt tab på alt og regner det for skam, for at jeg kan få Kristus i eje

9. og findes i Ham, ikke med min egen retfærdighed, der fås gennem loven, men med den, der fås ved tro på Kristus, retfærdigheden fra Gud grundet på troen,

10. og for at jeg må kende Ham og kraften i Han's opstandelse og fællesskabet med Ham i Han's lidelser, så jeg bliver lig med Ham i Han's død,

11. om jeg dog måtte nå frem til opstandelsen fra de døde.

12. Ikke at jeg allerede har grebet det eller allerede er blevet fuldkommen; men jeg jager derefter, om jeg dog kunne gribe det, fordi jeg selv blev grebet af Kristus Jesus.

13. Brøde! jeg mener ikke om mig selv, at jeg allerede har grebet det. Men et gør jeg: idet jeg glemmer, hvad der er bagved, og rækker efter det, der er foran,

14. jager jeg frem mod målet, den sejrspris, som Gud fra det høje kaldte os til i Kristus Jesus.

Efter at have forladt Ægypten var alle de erfaringer, Israel gik igennem, for at forberede dem til det høje kald til at repræsentere Herren på jorden. Vi har også fået dette højeste opkald, og alt, hvad vi gennemgår, er beregnet til at forberede os på det. Han vil have os til at udføre de gerninger, som Han gjorde og endnu større, for at demonstrere Han's opstandelse og Han's autoritet, som er over al autoritet. Han leder nu efter dem, der vil udholde de ting, der former vores karakter, så Han kan stole på os med denne hidtil uset ære. Dette er din skæbne. Du er en ny skabning.

113. Rejsen Fortsætter
OP