Til Francis Frangipanes Menu
Dagene For Guds Rige
Af Francis Frangipane

Når vi nærmer os opfyldelsen af mange endetidsprofetier, må vi ikke lade os bevæge af frygt eller vantro. Flere krige, mere lovløshed og etniske konflikter er tegn, der peger på noget, der er mere betydningsfuldt end dem selv. Husk Herrens ord, han sagde: "Sådan kender også du, når du ser disse ting ske, at Guds rige er nær" (Luk 21:31).

Faktisk er den turbulens, vi ser i menneskehedens hav, forårsaget af en storm i de himmelske steder: Himmeriget nærmer sig! Tegnene omkring os er faktisk virkningerne af en konfrontation mellem Guds rige og helvedes domæne. Og mens krige og rygter om krige fylder overskrifterne, så er der et andet folk, der vender tilbage til deres hjemland: Guds rige.

For mens der udøves et stort pres på nationer for at ophøje deres race så er der også en tilbagevenden i den sande kirke til renheden og kraften i vores oprindelse i Kristus. Som ingen anden tid i historien må vores identitet i Kristus være større, mere overbevisende og mere virkelig for os end enhver naturlig binding, vi har i verden.

Jesus advarede sine disciple for disse dage og sagde: "Nation vil rejse sig mod nation" (Matt. 24:7). Det burde derfor ikke være nogen overraskelse, at det græske ord for "nation" på Bibelens originalsprog er ethnos, hvorfra vi henter vores ord etnisk. Kristus forudså, at etniske konflikter, racebaseret vold og religiøse krige ville nå uovertrufne højder ved fuldendelsen af denne tidsalder.

Husk, at det var i netop denne sammenhæng med internationale omvæltninger, at Jesus sagde: "Dette evangelium om riget skal forkyndes i hele verden til et vidnesbyrd for alle folkeslagene, og så skal enden komme" (Matt. 24:14).

Guds sidste store træk


Før vi bruger endnu en billion dollars på uforsonlige etniske problemer, er vi, kirken, nødt til at positionere os selv som agenter for forløsning og helbredelse, som det er åbenbaret i Guds rige.

Jeg indrømmer gerne, at ikke al enhed er født af Gud. For nogle betyder enhed at tømme ens tro for kernesandheder i det kristne budskab. Vi ønsker ikke enhed uden tro. Men der er et område, Paulus beskriver som at opretholde "Åndens enhed ... indtil vi alle når til troens enhed" (Ef. 4:3, 13). Og i den opbygning, healingproces, der finder sted blandt ledere, kan vi udvide nåde, når vi underkaster os hinanden og lærer af hinanden.

Her er, hvad vi er enige om: Jesus Kristus er vores Herre og frelser. Vores liv er forankret i hans hjertes jord. Hans ord definerer vores vej, og Guds rige er vores hjemland. Sammen begynder vi i fællesskab at manifestere Guds rige. Dette er præcis, hvad der blev åbenbaret for Johannes. Han skrev:

"Du er værdig til at tage bogen og bryde dens segl, for du blev dræbt og købte for Gud med dit blod mennesker fra hver stamme og tungemål og folk og nation. Og du har gjort dem til konger og præster for vor Gud, og de skal herske på jorden'' (Åb. 5:9-10).

Vi blev købt af Kristus til Gud, ikke for at blive isoleret fra hinanden af religiøs stolthed, men for at blive "konger og præster for vor Gud." Vi er en ny skabning; Gud har påbegyndt en anden 1 Mosebog --- en kultur, hvis DNA består af mennesker fra "hver stamme og tungemål og folk og nation", håndplukket, kaldt ved navn af de gode Hyrde og forenet med hinanden med værdier, der overskrider grænserne for vores etnicitet.

Det er afgørende for os, som Kristi kirke, at vende tilbage til det, Jesus kaldte "Rigets evangelium." Rigets evangelium gør disciple, ikke kun omvendte. Men mens Rigets evangelium kræver mere, giver det mere. For det er evangeliet, som Jesus efterlevede det - fuld af kraft, kærlighed og forsoning. Og dens "gode nyhed" er ikke blot, at vi en dag vil komme til himlen, men at denne dag kommer himlen til os.
OP