Jesus Er Hovedet Menu
Dag 4: Hovedet Kommer Først
Derek Prince

Ifølge Ef. 1:22, Gud gav Jesus at være hoved over hele kirken, som er hans legeme. Det er nøjagtigt parallelt med, hvad han siger i Kolossenserne 1:18.

“... som er begyndelsen, den førstefødte af de døde; for at han i alle ting må have forrangen [førstepladsen]."

Der er en meget smuk analogi der, som nogle af jer måske ikke har bemærket. Jesus er legemets hoved, og han er den førstefødte af de døde. Så opstandelsen betragtes som en fødsel ud af døden. Hvad er den første del af legemet, der normalt kommer frem i en naturlig fødsel? Hovedet. Og så i denne fødsel ud af døden, som er opstandelsen, var hovedet den første del af legemet, der kom frem. Og når hovedet kommer frem, er det garantien for, at legemet følger efter. Jesus er hovedet, den førstefødte af de døde.

Og så siger Paulus i Kol. 2:18-19:

"Lad ingen snyde dig for din belønning..."
Dette er problemet med sekter. De bedrager folk.

"Lad ingen snyde dig for din belønning hvis lyst står til falsk ydmyghed..."

For eksempel kun at spise grøntsager og sådan noget. Hvis du vil være vegetar, er det fint, men gør det ikke et religiøst spørgsmål ud af det.

"... lysten til falsk ydmyghed og tilbedelse af engle, fordyber sig i hvad han har set i syner,
uden grund opblæst af sit kødelige [religiøse] sind og ikke holde fast i hovedet..."

Bemærk venligst den sidste del: "Har mistet forbindelsen til hovedet."

"... hvorfra hele legemet vokser Guds vækst."

Så en af de ting, vi skal huske på, er, at hvert lem på legemet skal have en direkte personlig forbindelse med hovedet. Lad aldrig nogen menneskelig tjeneste komme ind mellem dig og hovedet. Menneskelige præster kan hjælpe dig, de kan vejlede dig, de kan inspirere dig, de kan advare dig, men du skal have din personlige forbindelse med hovedet. Lad ingen nogensinde bedrage dig ud af det.

Bøn
Tak, Herre Jesus, du er hovedet for legemet, og du er også mit hoved, og jeg vil først og fremmest være forbundet med dig. Jeg priser og tilbeder dig, Herre! Hjælp mig venligst med at holde fast i Dig og lad ingen komme mellem Dig og mig, i ægte ydmyghed. I Jesu navn, amen.


Til Dag 5: Hovedet Træffer Beslutningerne