Jesus Er Hovedet Menu
Dag 15: Hvad Er Det, Der Motiverer Os?
af Derek Prince

Vi er nået til slutningen af denne række af budskaber. Vi må stille os selv det sidste af vores spørgsmål: Hvad er det, der motiverer os? Står ikke tilbage for naboerne (mht. at have bil, fjernsyn osv.)? Gør det, hvad alle andre gør? Du ser på folk omkring dig. De fleste af dem er ikke glade, de mennesker, der ikke kender Herren. I Israel, må jeg sige, ser man meget få glade mennesker. Når Ruth og jeg går ned ad gaden i Jerusalem, lige som vi er, vender folk sig om og kigger på os, fordi de ikke er vant til at se glade mennesker. Hvorfor siger jeg det? Det, jeg mener, er, at deres råd ikke gør dem meget godt. Følg dem ikke. Du har adgang til en meget bedre kilde.

Hvor meget har Gud virkelig fået lov til at tage initiativ i dit hjem? Hvem er kilden til aktivitet i dit hjem? Hvem leder dit program? Kan du sige: "Jeg hørte fra Gud, og han viste mig det"?

Så i din kirke. Hvor meget har Gud egentlig initiativ der? Det kan være, jeg ved det ikke. Selvfølgelig er jeg britisk og briter er tilbøjelige til at være kritiske. Det må jeg indrømme. Jeg har prøvet at håndtere det i mig selv i årevis. Vi har indtryk af, at det er vores opgave at gå rundt og fortælle alle andre, hvordan de skal gøre tingene. Jeg håber, at Gud har befriet mig fra det, men jeg må sige, at i de fleste kirker tror jeg ikke, at folk nogensinde tænker på at høre fra Gud. De har et program, det er den måde, det gøres på. 11.00 søndag morgen osv. Og du ved, om Gud er i det eller ej, er i virkeligheden næsten irrelevant. Måske er jeg kynisk, pris Gud, din kirke, kan være anderledes. Der er kirker, der er meget forskellige. Men du tager det generelle spektrum af kristendom i dag, det er usædvanligt, at Gud har initiativet der.

Husk, i denne række af undervisninger, taler vi om genoprettelsen af Jesu lederskab. Lad os forlade hele Kirken for en stund, og lad os tale om vores individuelle liv, dit og mit. Hvis vi er gået galt, hvad er det første skridt til at rette op på tingene? Anger/omvendelse. Hvor mange af jer ville sige: "Broder Prins, i lyset af det, du har sagt, har jeg brug for at omvende mig." Hvis svaret er 'ja', hvorfor beder du så ikke denne bøn til afslutning?

Bøn
Far, jeg kommer til dig nu i Jesu navn, og jeg må erkende, at jeg på mange måder har ignoreret påstandene om Jesu lederskab over mit liv og over hans kirke. Herre, giv mig venligst nåde til at omvende mig, til at ændre min måde at gøre tingene på. Herre, tilgiv mig, beder jeg, og hjælp mig til at følge dine anvisninger. I Jesu navn.


Til