Fundamentets Menu
Dag 11: Kærlighedens Prøve
Lægge Et Fundament
af Derek Prince

Side om side med dette Kristi svar, lad mig sætte apostelen Johannes' ord på.

"Den, der siger: 'Jeg kender ham' og ikke holder hans bud, er en løgner, og Sandheden er ikke i ham. Men den, der holder hans ord, i ham er Guds kærlighed i sandhed fuldkommen. Derpå kender vi, at vi er i ham." (1 Joh. 2:4-5).

Vi ser fra disse to vers, at det er umuligt at misforstå vigtigheden af Guds ord i den troendes liv.

For at opsummere, at holde Guds ord kendetegne dig som en Kristi discipel. Det er prøven på din kærlighed til Gud. Det er årsagen til Guds særlige gunst over for dig. Det er det udtryksmiddel hvorigennem Kristus manifesterer sig for dig, og gennem hvilket Gud Faderen og Sønnen kommer ind i dit liv og skaber deres hjem hos dig. Lad mig sige det til dig på denne måde.

Din holdning til Guds ord er din holdning til Gud selv. Du elsker ikke Gud mere, end du elsker hans ord. Du adlyder ikke Gud mere end du adlyder hans ord. Du ærer ikke Gud mere end du ærer hans ord. Du har ikke mere plads i dit hjerte og liv til Gud, end du har til hans ord.

Vil du vide, hvor meget Gud betyder for dig? Spørg dig selv, hvor meget betyder Guds ord for mig? Svaret på det andet spørgsmål er også svaret på det første. Gud betyder lige så meget for dig, som hans ord betyder for dig - lige så meget, og ikke mere.

Bøn
Himmelske Far og Herre Jesus, du som er Ordet, jeg vil fortælle dig, at dit ord betyder alt for mig, og jeg er dig taknemmelig for den åndelige rigdom, som du har givet mig fra dit ord. Hvis jeg til tider forsømmer dit ord, så tilgiv mig og hjælp mig til at vokse i forståelsen af din rigdom. Amen.


Dag 12: Midler For Åbenbaring
OP