Til Daglig Andagt
22 Sep: Omfanget Af Vores Arv

Jeg Har Modtaget Sønnekårets Ånd, Og Ved Ham Råber Jeg: "Abba, Fader."
Derek Prince

Lad os se på et vers, der taler om omfanget af vores arv i Kristus. Romerne 8:23 lyder:

"Han [Gud], som ikke skånede sin egen søn [Jesus], men overgav ham for os alle, hvordan vil han ikke også med ham frit give os alle ting?" (NASB).

Når vi modtager Kristus, giver Gud os frit alle ting. Udover ham modtager vi intet. Der er i dette vers en stærk vægt på arvens omfang og dens absolutte frihed. Vi kan ikke fortjene den. Vi modtager det som en gratis gave, der inkluderer alle ting. Vi er arvinger til den samlede arv – alt hvad Gud Fader har, alt hvad Gud Sønnen har – når vi modtager Kristus.

I sit første brev til korinterne forsøgte Paulus at vise de troende, hvor rige de var. Han irettesatte dem faktisk lidt, fordi de opførte sig, som om de var fattige. De var slemme, smålige og misundelige på hinanden. Paulus sagde i virkeligheden: "I forstår ikke, hvad I har."

”Så lad da ingen prale af mennesker. Thi alt tilhører jer, enten Paulus eller Apollos eller Kefas eller verden eller liv eller død eller det nuværende eller det kommende; alt tilhører dig, og du tilhører Kristus; og Kristus tilhører Gud" (1 Korinterbrev 3:21-23).

Hvilken betagende udtalelse. Paulus sagde faktisk: "Alt tilhører jer. Lad være med at opføre dig småligt og useriøst. Bliv heller ikke hængt op på prædikanter. Lad være med at være så snæversynet. Alt er dit." Husk, arvens gave er frit givet til os; vi kan ikke fortjene den. Men det er vigtigt, at vi beder Helligånden om at udvide vores tro og forståelse. Helligånden er administratoren, og medmindre han taler til os og leder os ind i sandheden, vil disse blot være ord, ikke virkelighed. Helligånden gør løfterne til virkelighed.

Bøn
Tak, far, at jeg er dit barn. Jeg proklamerer at ved at modtage Kristus, er jeg en arving til den samlede arv. Jeg har modtaget sønskabets Ånd, og ved ham råber jeg: "Abba, Fader." Amen.


Til 23 Sep: