Til Daglig Andagt
4 Okt: Mind Herren

Bed Om Freden I Jerusalem:
"Må De Have Fremgang, Som Elsker Dig."
Af Derek Prince

I Esajas 62 kalder Gud os til intens, vedvarende bøn, især på vegne af Jerusalem:

"Jeg har sat vægtere på dine mure, Jerusalem; de vil aldrig tie dag eller nat.
I, som påkalder Herren, giv ikke jer selv hvile, og giv ham ingen hvile,
før han har grundfæstet Jerusalem og gjort det til jordens pris." (Esajas 62:6-7.

I Det Nye Testamente fortalte Jesus lignelsen om den uretfærdige dommer, som en enke blev ved med at bede om. Jesus sluttede med dette spørgsmål:

"Og vil Gud ikke bringe retfærdighed for sine udvalgte, som råber til ham dag og nat?" Luk 18:7.

Begge disse passager indikerer, at nogle temaer er så vigtige og presserende, at de kræver vores bønner ikke kun om dagen, men også gennem nattetimerne. Restaureringen af Jerusalem er et af disse temaer.

Profeten Esajas beskrev også disse "vægtere" som dem "der påkalder Herren." Den bogstavelige hebraiske betydning af ordet oversat med "kald" er interessant. Det betyder "dem, der minder Herren om." På moderne hebraisk er det ordet for en sekretær. En vigtig opgave for en sekretær er at minde arbejdsgiveren om de aftaler, der er registreret i hans kalender. Dette giver praktisk indsigt i, hvordan Gud ønsker, at vi skal bede for Jerusalem. Som hans "forbeder-sekretærer" har vi to hovedopgaver: For det første at være fortrolige med hans profetiske kalender; for det andet for at minde ham om de aftaler, der er nedskrevet i den. En sådan udnævnelse er Guds endetidsforpligtelse til at genoprette Israel og genopbygge Jerusalem.

Bøn
Tak, Herre, for den velsignelse, du lover dem, der elsker Israel. Jeg proklamerer at jeg vil minde Herren om, "indtil han grundfæster Jerusalem og gør det til jordens pris." Jeg beder om fred i Jerusalem: "Må det gå dem godt, som elsker dig." Amen.


Til 5 Okt: