Til Daglig Andagt
8 Nov: Guds Program For Modenhed

Lad Os Fortsætte Mod Modenhed
Af Derek Prince

I Guds program er der to hovedkrav for at komme til modenhed. For det første må vi komme under disciplinen af de gudgivne tjenester, som Paulus opregner i Efeserbrevet 4:11:

Apostle
Profeter
Evangelister
Pastore
Lærere

Uden deres disciplin, tilsyn og instruktion kan jeg ikke se, hvordan Guds folk nogensinde kan nå til modenhed. Jesus Kristus har aldrig lavet en bestemmelse, der ikke var vigtig, og denne er ingen undtagelse. Jeg tror, det er fundamentalt. Den anden betingelse er, at vi ikke må forblive isolerede individer; snarere må vi være en del af en voksende gruppe af troende.

Så, i den samme passage, anførte Paulus et nøgternt alternativ. Hvis vi ikke følger Guds program for modenhed, vil dette være konsekvensen:

"Så vil vi... være spædbørn, slynget frem og tilbage af bølgerne og blæst her
og der af enhver undervisningsvind og af menneskers list og list i deres bedrageriske plan" (Efeserne 4:14.

Hvis vi ikke kommer ind under denne femdobbelte tjeneste – hvis vi ikke bliver en del af et legeme og accepterer denne skriftmæssige disciplin – så vil vi ifølge Paulus forblive spædbørn. Vi vil blive "slynget frem og tilbage... og blæst her og der af enhver undervisningsvind og af menneskers list og list i deres bedrageriske plan". Jeg kender mange, mange troende, der matcher denne beskrivelse. Hvert år har de en ny mode, en ny lære og ofte en ny lærer til at sørge for og fastholde den mani. Vi må komme under disciplinen af gudfrygtige, Skrift-baserede tjenester. Vi skal også være en del af en gruppe af troende. Det er den eneste vej til modenhed.

Hvad med dig? Er du under disciplin? Er du en del af et legeme? Er du på vej mod modenhed?

Bøn
Tak, Herre, for at du leder mig videre. Jeg proklamerer, at jeg kommer under disciplin for at være en del af et voksende legeme, fordi jeg ønsker at udvikle mig til modenhed. Jeg vil presse på til modenhed. Amen.

Til 9 Nov:
OP