Til Daglig Andagt
27 Nov: Tømmer Os Selv

Lad Os Overveje Hinanden
Af Derek Prince

I Filipperbrevet 2 sagde Paulus, at vi er nødt til at følge Jesu eksempel. Jeg siger altid, at vores holdninger bestemmer vores tilgange, og vores tilgange bestemmer resultatet. Her er den holdning, vi skal dyrke:

"Har denne indstilling i jer selv, som også var i Kristus Jesus, som, skønt han eksisterede i Guds skikkelse, ikke anså lighed med Gud for noget, der skulle fattes, men tømte sig selv, idet han tog skikkelse af en tjener" ( Filipperne 2:5-7).

Det græske ord, der er oversat med „tjener“, betyder bogstaveligt „slave“. Så vi ser, at Jesus, som var alles Herre, tømte sig selv og var villig til at blive en træl, en slave. Vi må efterligne hans holdning.

Paulus skrev en smuk, parallel passage i Galaterbrevet:

For I er kaldet til frihed, brødre; vend kun ikke din frihed til en mulighed for kødet [tilfredsstil ikke dine egne kødelige, egoistiske ønsker], men tjen hinanden gennem kærlighed. For hele loven er opfyldt i ét ord, i erklæringen: ‘Du skal elske din næste som dig selv.’”
(Galaterne 5:13-14, NASB).

At se på andre er den måde, hvorpå vi frigør os fra at hengive os til vores kødelige natur eller give efter for selviskhed. Vi skal tjene hinanden i kærlighed. Jeg tror, at Helligånden understreger denne kærlige, uselviske holdning til Guds folk i dag. Mange mennesker taler om at tjene Herren, men tjener aldrig deres trosfæller. Jeg ved ikke, hvor meget du virkelig kan tjene Herren, hvis du ikke er villig til at tjene dine trosfæller, fordi Herren kommer til os i sit legemes lemmer. Vores holdning til disse medlemmer er virkelig vores holdning til Herren selv.

Bøn
Tak, Herre, for at du hjælper mig til at elske andre. Jeg proklamerer, at jeg tjener mine trosfæller som en måde at tjene Herren på. Jeg vil betænke andre. Amen.

Til 28 Nov: