Til Daglig Andagt
23 Nov: Kampen Om Løftet

Lad Os Holde Fast I Vores Bekendelse Uden At Vakle
Af Derek Prince

Hver gang jeg har udført en helbredelsestjeneste, har jeg normalt krævet, at folk skal afgive ovenstående tilståelse, fordi det ville kvalificere dem til helbredelse. Lad mig forklare. Hvis du har et problem i dine nyrer, så ville du indrømme, "Jesus selv [husk, at der er lagt vægt på ham] tog mine svagheder og bar mine sygdomme; med hans sår er jeg helbredt." Bagefter, hvis du stadig har problemet med dine nyrer, hvad gør du så? Hold fast på din bekendelse. Har du stadig problemet med dine nyrer? Hold fast på din bekendelse uden at vakle. Dette er en kamp. Tro mig, jeg ved af erfaring, at det kan være en enorm kamp at presse dig ind i healing. Hebræerbrevets forfatter sagde til de hebraiske kristne:
"I har endnu ikke modstået blodsudgydelser, i strid mod synd" (Hebræerne 12:4).

Vi er vant til tanken om, at vi skal kæmpe mod synd, men vi glemmer nogle gange, at vi også skal kæmpe mod sygdom. Vi skal kæmpe. Vi er soldater. Vi lægger os ikke ned og lader djævelen gå over os, for let overgivelse giver ikke Gud ære. Med hensyn til at holde fast i vores bekendelse uden at vakle, lad os ikke udelukkende fokusere på fysisk helbredelse, selvom behovet for det er noget, der berører næsten alle mennesker. Hvad med økonomiske behov? For mig – og dette er ikke bare et ritual – er det at holde fast i min skriftemål min måde at frigive de skatte, som Gud har i sit lagerhus til min tjeneste. Gud talte til mig og fortalte mig, at han havde sørget for alt, hvad han ville bede os om at gøre. Men for at få den fulde forsørgelse måtte vi tro og tilstå. Og jeg gør det personligt. Denne bekendelse er taget fra 2 Kor. 9:8:

"Gud er i stand til at give al nåde overflod over for [os], for at [vi], som altid
har al tilstrækkelighed i alle ting, kan have overflod til enhver god gerning."

Ære være Gud!

Bøn
Tak, Herre, for at du er trofast – du giver mig håb. Jeg proklamerer, at jeg kæmper for helbredelse og forsørgelse – at tro og bekende. Jeg vil holde fast ved min bekendelse uden at vakle. Amen.

Til 24 Nov: