Til Daglig Andagt
15 Nov: Identificere Sig Med Jesus

Lad Os Nærme Os Det Allerhelligste
Af Derek Prince

Paulus skrev til menigheden i Efesos (og til os også):

"Men på grund af sin store kærlighed til os, har Gud, som er rig på barmhjertighed, gjort os levende med Kristus, også da vi var døde i overtrædelser ... Og Gud oprejste os med Kristus og satte os med ham i de himmelske rige i Kristus Jesus ." (Efeserne 2:4-6, NIV).

Læg mærke til disse tre stadier af identificering med Jesus. For det første bliver vi gjort levende; for det andet er vi oprejst eller genopstået; og for det tredje sidder vi hos ham. Jesus sidder på tronen. Så hvad betyder det for os at sidde sammen med ham? Det betyder at være på tronen, at dele tronen med ham.

Når vi forstår vores identificering med Jesus, inviteres vi til at følge ham hele vejen. Han er den "nye og levende vej" (Hebræerne 10:20). Vi kan gøres levende med ham, vi kan genopstå med ham. Men vi behøver ikke stoppe der. Vi kan sidde på tronen sammen med ham.

Ved brug af tabernaklets mønster tror jeg, at det første forhæng repræsenterer vores deltagelse i Jesu opstandelse. Det andet forhæng, der fører til det Allerhelligste, repræsenterer det, vi går ind i gennem deltagelse i Jesu himmelfart. Jesus blev ikke blot oprejst, men efterfølgende blev han også rejst op til himlen, til tronen. Og det er der, Gud vil have os. Gud ønsker ikke, at vi stopper op på denne nye og levende vej, før vi har nået det Allerhelligste, hvor vi deler tronen med Jesus – siddende med ham i himmelske steder. Det er vores destination.

Lad os gøre det til vores beslutning ikke at stoppe med det, hvor Gud ønsker, at vi skal komme.

Bøn
Tak, Herre, at jeg kan nærme mig dig ved Jesu blod. Jeg proklamerer, at jeg ikke vil stoppe for det sted, hvor Gud vil have mig til at komme. Jeg vil nærme mig det Allerhelligste. Amen.

Til 16 Nov: