Til Daglig Andagt
8 Marts: Bevæge Os Fremad

Mine Lemmer, Delene Af Mit Legeme, Er Retfærdighedens Redskaber,
Overgivet Til Gud For Hans Tjeneste Og Til Hans Ære
Af Derek Prince

Vi har et valg at træffe. Noget vil styre os. Hvad skal det være: synd eller retfærdighed? Hvis vi siger retfærdighed, kan vi være sikker på at vi vil blive prøvet! Djævelen vil ikke give op, så længe han tror, han har en chance for at lykkes.

Når et individ bliver prøvet og fristet, vil djævelen fortsætte, indtil vedkommende er kommet til det sted, hvor fristelsen bare ikke påvirker ham. Han reflektere ikke engang på tanken. Djævelen er klog nok til ikke at spilde sin tid på sådan nogle mennesker. Men hvis der findes en dobbeltsindethed i os, vil djævelen udnytte det. Vi skal tage en fast beslutning.

"Jeg taler i menneskelige termer på grund af dit køds svaghed.
Ligesom du fremstillede dine lemmer som trælle under urenhed og lovløshed,
hvilket resulterede i yderligere lovløshed." (Romerne 6:19).

Hvis vi vælger lovløshed, vil det vokse. Vi bliver mere og mere lovløse. Mange af os kan spore denne virkelighed i vores liv.

I stedet for at vokse i lovløshed, "fremstil nu jeres lemmer som slaver for retfærdigheden, hvilket resulterer i helliggørelse [hellighed]" (vers 19, NASB).

Det er næsten umuligt at stå stille i det åndelige liv. Vi vil enten gå frem eller tilbage. Vi vil enten gøre fremskridt i hellighed eller gå længere ind i oprør.

Bøn
Tak, Jesus, for din sejr på korset. Jeg præsenterer mig selv som retfærdighedens slave og proklamere, at mine lemmer, delene af mit legeme, er retfærdighedens redskaber, overgivet til Gud for hans tjeneste og til hans ære. Amen.


Til 9 Marts