Til Daglig Andagt
6 Marts: Løst Fra Plage

Mine Lemmer, Delene Af Mit Legeme, Er Retfærdighedens Redskaber,
Overgivet Til Gud For Hans Tjeneste Og Til Hans Ære
Af Derek Prince

I flere år, mens jeg var præst i London, havde jeg en enorm kamp mod depression, der ville komme over mig, tynge mig og lukke mig inde. Det gav mig en følelse af håbløshed og fiasko. Måske kan du identificere dig med dette. Jeg bekæmpede denne situation på alle måder, jeg kendte, men jeg gjorde ingen fremskridt. Så stødte jeg på Esajas 61:3:

"For at trøste dem, der sørger i Zion, for at give dem ... lovsangen for tyngdens ånd."

Mens jeg læste disse ord, viste Helligånden mig: "Det er dit problem!" Det var som en strøm af lys, der kom ind. Jeg indså, at jeg ikke kæmpede mod mig selv, men et andet væsen – en ond ånd, der plagede og undertrykte mig. Da jeg indså det, var jeg nok 80 procent fra vejen til sejren. Jeg havde faktisk kun brug for et andet skriftsted:

"Den, der påkalder Herrens navn, skal blive frelst ["udfriet" KJV]" (Joel 2:32).

Ved at sætte disse to skriftsteder sammen, bad jeg: "Gud, du har vist mig, at jeg er undertrykt af en plageånd. Jeg kommer til dig nu og påkalder Herren Jesu navn. Udfri mig." Han udfriede mit sind fra den plageånd.

Nu var det op til mig at omprogrammere mit eget sind. Jeg havde vanemæssigt negative tankemønstre, som Gud viste mig som en fornægtelse af min tro på Jesus. Det var op til mig at genoptræne mit sind. Over en periode på flere år, hver gang en negativ, pessimistisk tanke kom til mig, ville jeg afvise den og erstatte den med en positiv bekendelse fra Skriften. Flere år senere havde hele mit indre arbejde ændret sig fuldstændig. Jeg var en helt anden person.

Bøn
Tak, Jesus, for din sejr på korset. Jeg proklamere, at jeg er blevet udfriet fra al pine, og at mine lemmer, dele af mit legeme, er retfærdighedens redskaber, overgivet til Gud for hans tjeneste og til hans ære. Amen.


Til 7 Marts