Til Daglig Andagt
27 Marts: Gud Vil Beskytte

Herren Vil Ikke Forlade Sit Folk
Af Derek Prince

Jeg boede i Jerusalem, da staten Israel blev født. Jeg kan huske, at jeg så det israelske flag gå op over centrum af Jerusalem. Jeg sagde til mig selv, det må bestemt være vigtigt!

"Hør Herrens ord, I folkeslag, og forkynd det på de fjerne øer,
og sig: "Den, der adspredte Israel, skal samle ham og bevare ham, som en hyrde gør sin hjord." (Jeremias 31:10).

For 25 hundrede år siden ordinerede Gud, at dette særlige budskab skulle forkyndes i enhver nation på jorden. Det bliver opfyldt for dine øjne og i dine ører i dag. Nu kan vi sige: "Han, der spredte Israel, samler ham og vil bevare ham, som en hyrde gør sin hjord." Det er dage, hvor absolut ingen ved, hvad der vil ske i morgen i Israel. En krig kunne bryde ud der inden for 24 timer uden nogen advarsel. Men midt i det hele vil Gud beskytte Israel, som en hyrde beskytter sin hjord. Der er en garanti for, at uanset det politiske pres og den vold, der bryder ud, vil Gud beskytte det genindsamlede Israel.

Herren giver os det samme løfte i Salme 121:7-8:
"Herren vil beskytte dig mod alt ondt; Han vil bevare din sjæl.
Herren vil vogte din udgang og din indgang fra nu af og til evig tid” (NASB).

Det er så godt at vide, at Gud er med dig, ikke kun når du begynder rejsen, men også når du kommer til enden; ikke bare når du skal på arbejde om morgenen, men også når du kommer hjem igen om aftenen. Gud er stadig med dig, og han vil beskytte dig og bevare dig - fra nu af og for evigt. Skaberen er vores vogter.

Bøn
Tak, Herre, for at du er forpligtet til Israel. Jeg går i forbøn for den nation nu. Jeg proklamere, at ligesom Gud er Israels beskytter, er han min beskytter og vogter, for Herren vil ikke svigte sit folk. Amen.


Til 28 Marts