Til Daglig Andagt
18. Marts: Troens Bekendelse

Jeg Overvinder satan Ved Lammets Blod Og Mit Vidnesbyrds Ord,
Og Jeg Elsker Ikke Mit Liv Til Døden
Af Derek Prince

Herren har vist mig, at mange kristne, hvis de så tilbage på deres fortid, ville indrømme at have afgivet en række negative bekendelser. Du har måske talt om, hvad du ikke kunne gøre eller diskuteret dine fiaskoer og skuffelser. Men, ser du, vores bekendelser bestemmer, hvor vi går hen.

Der er et levende eksempel på denne sandhed i historien om de tolv spioner, som Moses sendte ind i det forjættede land. To kom tilbage med positive bekendelser, ti med negative. Flertallet af israelitterne troede på den negative bekendelse: "Vi kan ikke." Den positive bekendelse var: "Vi kan." Alle israelitterne afgjorde deres skæbner ved deres bekendelse. Dem, der sagde, "Vi kan ikke", kunne ikke. Og de, der sagde: "Vi kan", kunne.

Du har måske udtalt nogle negative ord, udtalte udtalelser, der ikke forherligede Jesus, eller dvælet ved skuffelser, der kun bandt dig til afmagt eller fiasko. Hvis vi bekender fiasko, vil fiasko være vores del. Hvis vi bekender tro, vil Gud være vores del. Bare bekend for Gud: "Herre, jeg er ked af det. Jeg har bundet dine hænder; på grund af min vantro og negative tænkning har jeg begrænset, hvad du kunne gøre i mit liv." Skriften siger:
"Hvis vi bekender vore synder, er han trofast og retfærdig, så han tilgiver os vore synder og renser os for al uretfærdighed" (1 Joh 1:9).

Når du har afvist negative bekendelser, så tak Gud for, at du er kommet ud af den mørke, ensomme dal. Sig: "Jeg kan gøre alt ved Kristus, som styrker mig," som er den bogstavelige oversættelse af Filipperbrevet 4:13.

Bøn
Tak, Herre, for Lammets blod. Jeg proklamere, at "jeg kan gøre alt i Kristus, som giver mig kraft," og at jeg overvinder satan ved Lammets blod og ved mit vidnesbyrd, og jeg elsker ikke mit liv til døden. Amen.


Til 19 Marts