Til Daglig Andagt
15 Marts: Nadvrens Vigtighed

Jeg Overvinder satan Ved Lammets Blod Og Mit Vidnesbyrds Ord,
Og Jeg Elsker Ikke Mit Liv Til Døden
Af Derek Prince

Vi har bemærket, at livet er i blodet (se 3 Mos 17:11). Hvis vi vil have livet, må vi tilegne os blodet. Det gør vi ved at tage nadver, såvel som ved vores vidnesbyrd.

For mig er dette spørgsmål om at tage nadver blevet ekstremt vigtigt. Paulus citerede Jesus i 1 Korinterbrev 11:25 og sagde:
"Gør dette, så ofte du drikker det, til minde om mig."

Mange kirker tror, at der står: "Så sjældent som du gør det." Nogle af de smukkeste gudstjenester, jeg nogensinde har deltaget i, var liturgiske nadvergudstjenester; de var så smukke, fordi de holdt fast i det faktum.

På et tidspunkt kom min kone, Ruth, og jeg til den konklusion, at vi ikke tog nadver så ofte, som vi burde. Som præst i vores hjem besluttede jeg, at vi ville holde nadver hver morgen i vores tid med Herren. Jeg siger ikke, at enhver kristen skal gøre dette, men jeg er taknemmelig for, at vi gjorde det. Vi ville have følt, at noget var faldet ud af vores liv, hvis vi havde udeladt det.

Hver dag, når vi tog nadver, sagde vi: "Vi modtager dette brød som dit kød, Herre, og denne vin som dit blod." Jeg ville gøre dette på en enkel, specifik måde og sige: "Herre, vi gør dette til minde om dig; vi forkynder din død, indtil du kommer." I nadveren har vi ingen fortid, men korset, ingen fremtid, men det komne. Vi gør det til minde om korset, indtil Jesus kommer. Lad dette tvinge os til at overveje, om vi virkelig udnytter det liv, der er i blodet.

Bøn
Tak, Herre, for Lammets blod. Jeg benytter mig af det liv, der er i blodet gennem nadveren, og jeg proklamere, at jeg overvinder satan ved Lammets blod og ved mit vidnesbyrds ord, og jeg elsker ikke mit liv til døden. Amen.


Til 16 Marts