Til Daglig Andagt
6 Maj: Overvæld Af Velsignelser

Jesus Blev Gjort Til En Forbandelse, Så Vi Kunne Komme Ind I Velsignelsen
Af Derek Prince

Engang, da jeg var i Irland, var der en seks-årig dreng, hvis forældre gav ham nogle kartofler at plante. Han plantede sine kartofler, og en uge senere gik han udenfor for at se, om de voksede. Der var ingen tegn på vækst. To uger senere så han stadig ingenting, så han gravede dem op for at se, om de overhovedet spirede. Til sidst gravede han dem op tre eller fire gange, og de voksede aldrig!

Nogle kristne er som den lille dreng. De planter troens kartofler og graver dem derefter op for at se, om de vokser. Troens essens er at lade Gud gøre hans gerning i os. Vi opfylder betingelserne, men Gud opfylder løftet og velsigner os. 5 Mosebog 28:2 siger til dem, der opfylder Guds betingelser:
"Alle disse velsignelser skal komme over dig og indhente dig, fordi du adlyder Herren din Guds røst."

Jeg elsker ordet "indhente". Det er ikke op til os at løbe efter velsignelserne; de løber efter os. Vi kan gå i seng om natten og overveje, hvilke velsignelser der vil have indhentet os, når vi vågner om morgenen!

På samme måde fortæller Matthæus 6:33 os:
"Men søg først Guds rige og hans retfærdighed, så skal alt dette gives jer i tilføjelse."
Vi søger ikke "tingene"; vi søger riget. Så tilføjer Gud alle de ting, vi har brug for.

Dette er altså betingelserne for at modtage Guds overflod: For det første skal vores motiver og holdninger være rigtige; for det andet må vi udøve tro; for det tredje skal vi ære Gud, vores forældre og Guds tjenere ved at give; For det fjerde skal vi øve os i at tænke, tale og handle rigtigt; og for det femte må vi lade Gud tilføje hans måde og i hans tid. Hvis vi opfylder disse betingelser, kan vi være sikre på, at Guds rigelige velsignelser vil indhente os. Dette er en måde, hvorpå vi kommer ind i Guds velsignelse.

Bøn
Tak, Jesus, for din gerning på korset. Jeg proklamerer, at jeg først vil søge Guds rige, og, mens jeg gør, vil hans velsignelser indhente mig – fordi Jesus blev gjort til en forbandelse, så jeg kunne komme ind i velsignelsen. Amen.


Til 7 Maj: