Til Daglig Andagt
27 Maj: Find Dit Plads

Jesus Udholdt Vores Forkastelse, At Vi Kunne Få Hans Accept Hos Faderen
Af Derek Prince

Der er en anden vigtig fase i at opnå accept, og det er at modtage accept fra Guds folk. Det betyder at finde din plads i Kristi legeme.

Ser du, som kristne er vi aldrig isolerede individer. Vi bringes i et forhold til vores trosfæller. Det forhold er en af de måder, hvorpå vores accept bliver bearbejdet i vores daglige liv. Det er ikke nok at blive accepteret af Faderen i himlen. Det er det første skridt, og faktisk det vigtigste. Men herefter skal accept komme til udtryk i vores forhold til vores trosfæller.

Tilsammen udgør kristne ét legeme, hvor hver kristen er lem af dee legeme. Ingen af os kan sige til vores trosfæller: "Jeg har ikke brug for dig." Vi har alle brug for hinanden. Gud har skabt legemet på en sådan måde, at lemmerne er indbyrdes afhængige. Ingen af dem kan fungere effektivt alene. Det princip gælder for hver enkelt af os. Det gælder for dig. Du skal finde din plads i Kristi legeme. Du har brug for de andre lemmer, og de har brug for dig. At finde din plads i legemet gør din accept til en ægte, dagligdags oplevelse.

Hvis du råber i dit hjerte efter denne form for involvering, foreslår jeg, at du beder denne bøn: "Herre, jeg længes efter at bo i dit hus, at blive en del af en åndelig familie af troende. Hvis der er nogen barrierer i mig, beder jeg dig om at fjerne dem. Led mig til en gruppe, hvor min længsel kan blive opfyldt, og hjælp mig til at forpligte mig til dem. I Jesu navn, amen."

Bøn
Tak, Jesus, for din gerning på korset. Jeg proklamerer, at jeg er åben for at finde min plads i Kristi legeme, som jeg lige har bedt. Jeg proklamerer at Jesus tog min forkastelse, så jeg kunne få hans accept hos Faderen. Amen.


Til 28 Maj: