Til Daglig Andagt
25 Maj: Trin For Accept

Jesus Udholdt Vores Forkastelse, At Vi Kunne Få Hans Accept Hos Faderen
Af Derek Prince

Der er fire trin, du skal tage for at opleve accept med Gud. Den første ting er at tilgive enhver person, der har afvist dig eller skadet dig på nogen måde. Som Jesus instruerede os:

"Når du står og beder, hvis du har noget imod nogen, så tilgiv ham,
så din Fader i himlen kan tilgive dig dine synder" (Mark 11:25).

Denne udtalelse er altomfattende: Hvis du har noget imod nogen, så tilgiv, og så vil Gud tilgive dig. Men hvis du ikke tilgiver andre, tilgiver Gud dig ikke. Denne sandhed gælder især i vores holdninger til vores forældre, som oftest forårsager problemet med afvisning. Livet har ændret sig, når folk har indset, at de har en bibelsk forpligtelse til at ære deres forældre. Efeserne 6:2 siger:

"'Ær din far og din mor', som er det første bud med et løfte."

Det betyder ikke, at du ignorerer deres fejl fuldstændigt, men du skal tilgive dem og beslutte dig for at ære dem i det omfang, du er i stand til. Jeg har aldrig kendt nogen, der havde et forkert forhold til sine forældre, som var virkelig velsignet og velstående. For det andet skal du nedlægge de negative resultater af forkastelse, afvisning: bitterhed, vrede, had, oprør. Disse holdninger er giftige; de vil inficere hele dit liv. De vil forårsage dybe følelsesmæssige problemer og sandsynligvis også fysiske problemer. Du har ikke råd til at beværte disse tanker.

Ved en resolut beslutning af din vilje, skubbe dem fra dig. Sig med overbevisning: "Jeg giver afkald på bitterhed, vrede, had og oprør." Folk, der er kommet sig over alkoholisme, får ofte at vide: "Krænkelse; fortørnelse; bitterhed; harme; vrede er en luksus, du ikke længere har råd til." Det er sandt. Ingen af os har råd til vrede. Dens virkninger er giftige.

Bøn
Tak, Jesus, for din gerning på korset. Jeg tilgiver enhver person, der har forkaste/afvist mig, og jeg nedlægger bitterhed, vrede, had og oprør. Jeg proklamerer, at Jesus tog min forkastelse, så jeg kunne få hans accept hos Faderen. Amen.


Til 26 Maj: