Til Daglig Andagt
18 Maj: Hjælpe Guds Udvalgte

Jesus Bar Vores Skam For At Vi Kunne Modtage Hans Herlighed
Af Derek Prince

Min kone og jeg var engang involveret i at hjælpe to jødiske kvinder, der var flygtet fra Sovjetrusland. På en måde havde disse kvinder givet sig over til vores nåde. Vi gik igennem megen smerte og besvær for at hjælpe dem, og ved Guds nåde lykkedes det os i sidste ende at gøre det. En dag klagede jeg for mig selv, da jeg sled op ad en stejl bakke i Haifa for dem. Det var en varm dag, og selvom disse kvinder altid var meget taknemmelige, tænkte jeg, at det var frygtelig meget at gå igennem for dem. Og Gud gav mig dette vers; Jeg vidste ikke, hvor jeg skulle finde det i Bibelen, men ordene kom lige til mig:

"Derfor udholder jeg alt for de udvalgtes [Guds udvalgte], for at
også de kan opnå den frelse, som er i Kristus Jesus med evig herlighed." (2 Timoteus 2:10).

Ud fra den oplevelse så jeg, at min position var langt fra Jesu position på korset. Ulejligheden, jeg var udsat for, var så minimal i sammenligning. Men formålet var at hjælpe Guds udvalgte ind i frelsen med evig herlighed.

Vi skal alle bruge mere tid på at tænke på ordet herlighed, fordi det er vores destination. Hvis der er en pris at betale for herlighed, tro mig, det er det værd. Vi kan engang blive opfordret til at opgive disse to afguder af bekvemmelighed og komfort. Hvis vi bare kunne få en vision om alt, hvad der kan komme ud af vores personlige gener og ofre, ville vi en dag se mennesker i herlighed, som er der på grund af det, vi gjorde.

Det var Jesu motivation. Han gjorde det ikke for sig selv, men for at bringe mange sønner til herlighed.

Bøn
Tak, Jesus, for din gerning på korset. Jeg proklamerer, at jeg vil opgive disse to afgude af bekvemmelighed og trøst, som du Jesus gjorde, for at hjælpe med at bringe frelse til Guds udvalgte. Jesus bar min skam, så jeg kunne modtage hans herlighed. Amen.


Til 19 Maj: