Til Daglig Andagt
27 Juni: Frembringelse Af Retfærdigheden

Jeg Er Blevet Retfærdiggjort Ved Tro
Af Derek Prince

Retfærdighed frembringer visse øjeblikkelige og konkrete mærkbar resultater. Hele vores liv, inklusive vores holdninger, vores forhold og effektiviteten af vores kristen tjeneste, vil afhænge af, hvor langt vi indser, at vi er blevet retfærdige. Vi læser i Ordsprogene 28:1:

"De ugudelige flygter, når ingen forfølger, men de retfærdige er frimodige som en løve."

Få kristne i dag er dristige. De fleste er frygtsomme, undskyldende; de trækker sig tilbage, når de bliver konfronteret med det onde. Grundårsagen er, at de ikke er klar over, at de er retfærdige i Guds øjne – lige så retfærdige som Jesus Kristus selv. Når vi anerkender og værdsætter det faktum, gør det os modige.

Lad os se på nogle andre resultater af retfærdighed. Esajas 32:17 siger:

"Og retfærdighedens værk skal være fred; og virkningen af retfærdighed stilhed og vished til evig tid."

Denne passage taler om tre produkter af retfærdighed: fred, ro og sikkerhed, som kommer, når vi indser, at vi er blevet retfærdige med Jesu Kristi retfærdighed. Romerne 14:17 fortæller os:

For Guds rige er ikke mad og drikke; men retfærdighed og fred og glæde i Helligånden."

Fred, ro, glæde og vished er produkter af retfærdighed. Hvis vi ikke modtager retfærdighed ved tro, kan vi kæmpe for at opnå disse resultater, men forgæves. Det er ynkelig at se kristne forsøge at være glade, have fred, slappe af og have sikkerhed – bare fordi nogen sagde til dem, at de burde. Min erfaring er, at når kristne virkelig modtager forsikringen om syndens tilgivelse og retfærdigheden ved tro, følger resultaterne af retfærdigheden automatisk. Nøglen er at få folk til at indse, at de er blevet retfærdige med Jesu Kristi retfærdighed.

Bøn
Tak, Jesus, for dit offer. Jeg proklamerer, at Jesu retfærdighed bringer frimodighed, fred, ro og vished, som jeg modtager, fordi jeg er blevet retfærdiggjort ved tro. Amen.


Til 28 Jun: