Til Daglig Andagt
18 Jul: Mit Specifikke Plads

Jeg Er Et Lem Af Kristi Legeme
Af Derek Prince

Jesus sagde, at hvis vi har "tro som et sennepsfrø", kan vi flytte et bjerg (se Matt 17:20). Det er ikke mængden af din tro, men derimod kvaliteten, der betyder noget. Troen gives til dem, der er realistiske og ydmyge.

Hvorfor giver Gud dig en bestemt grad af tro (se Rom 12:3)? Fordi han har en bestemt plads til dig på Kristi legeme. Han har ordineret dig til at tjene en bestemt funktion som et specifikt lem af Kristi legeme. Den tro, han har givet dig, er designet til din position på Kristi legeme. Hvis Gud ønsker, at du skal være en hånd, vil han give dig "hånds" tro. Hvis han ønsker, at du skal være et øre, vil han give dig "øre"-tro. Hvis han ønsker, at du skal være en tå, vil han give dig "tå" tro. Men hvis du er en tå, og du prøver at være en næse, vil der være en fuldstændig ubalance mellem det, du forsøger at gøre, og den tro, du har. Årsagen er ikke, at du ikke har nok tro, men at du forsøger at bruge din tro til noget, som det ikke var meningen, den skulle bruges til. Det blev givet for det specifikke job og den plads, du har i de troendes legeme.

Min hånd gør et vidunderligt stykke arbejde som hånd. Den åbner min bibel og bladrer. Den gør stort set alt, hvad jeg beder om den. Men hvis jeg skulle prøve at udføre de opgaver med min fod, ville jeg være i problemer.

Hvis du altid kæmper for troen, forsøger du sandsynligvis at gøre det forkerte arbejde. Du er en hånd, der prøver at være en fod, eller en fod, der prøver at være en hånd. Dette er Guds måde at guide dig ind i dit sted.

Bøn
Tak, Jesus, fordi du gjorde mig til en del af dit legeme. Jeg proklamerer, at Gud leder mig ind på mit specifikke sted, for jeg er et lem af Kristi legeme. Amen.


Til 19 Jul: