Til Daglig Andagt
14 Jul: Præsenter Vores Legemer

Jeg Er Blevet Købt Til En Pris; Jeg Tilhører Gud
Af Derek Prince

Det er vigtigt virkelig at forstå, at Jesus forløste hele mennesket: ånd, sjæl og legeme. En grund til forløsningen af legemet var, at det kunne blive Herrens tempel. Herren vil ikke bo i et tempel, der ikke er blevet forløst, et som stadig tilhører Satan. Han vil ikke bo der. Vores legeme er blevet forløst, så Gud kan bo i dem ved sin Helligånd. De blev forløst ved Jesu blod.

Hvad er det svar, Gud kræver af os? Det er her, det bliver ekstremt praktisk og er meget vigtigt for os alle at forstå. Paul sagde:

"Jeg beder jer derfor, brødre, ved Guds barmhjertighed,
at I fremstiller jeres legeme som et levende offer, helligt, velbehageligt for Gud,
hvilket er jeres rimelige tjeneste." (Romerne 12:1).

I betragtning af alt det, Gud har gjort for os gennem Jesu død på korset, hvordan forventes vi at reagere? Vi skal præsentere vores legeme som levende ofre. Hvorfor "levende ofre"? Paulus kontrasterede levende ofre med ofrene i Det Gamle Testamente, som indebar, at dyrekroppe blev dræbt og derefter anbragt på Guds alter som et offer for at udslette synd og skyld. Paulus sagde: "Læg dit legeme på Guds alter, men dræb det ikke. Stil det på alteret som et levende offer." Når du først har placeret dit legeme på Guds alter, tilhører det ikke længere dig. Det tilhører Gud. Alt, hvad der blev ofret som et offer på Guds alter, blev hans.

Det er præcis, hvad Gud beder os om at gøre, at præsentere vores legeme for ham som levende ofre, at opgive ejendomsretten til vores legeme og lægge dem i Guds hænder.

Bøn
Tak, Herre, for at du har købt mig. Jeg proklamerer, at jeg præsenterer mit legeme for dig som et levende offer. Jeg er blevet købt til en pris; Jeg tilhører Gud. Amen.


Til 15 Jul: