Til Daglig Andagt
12 Jul: Hans For Evigt!

Jeg Er Blevet Købt Til En Pris; Jeg Tilhører Gud
Af Derek Prince

Husk, det kostede Jesus alt, hvad han havde for at købe dig tilbage til sig selv. Selvom han var Herre over hele universet, lagde han al sin autoritet og magt til side for at dø i absolut fattigdom. Han ejede intet. Gravtøjet og graven, hvori han blev begravet, blev begge lånt.

"Selvom han var rig, blev han dog fattig for jers skyld, for at I gennem hans fattigdom skulle blive rig." (2 Korinterbrev 8:9).

Måske har du aldrig set dig selv som vigtig. Måske har du et dårligt selvbillede eller lavt selvværd. Du kan se tilbage på et liv med smerte og skuffelse - en fortabt og ulykkelig barndom, et ægteskab, der endte med skilsmisse, en karriere, der aldrig blev til noget, eller år spildt på stoffer og alkohol. Din fortid og din fremtid formidler begge det samme budskab: fiasko!

Sådan er det ikke for Jesus! Han elskede dig så højt, at han opgav alt for at forløse dig til sig selv. Gentag apostlen Paulus' smukke ord og gør dem til dine egne:
"Guds søn … elskede mig og gav sig selv for mig" (Galaterne 2:20).

Sig det igen: "Gud elskede mig og gav sig selv for mig." Og igen: "Guds søn elskede mig og gav sig selv for mig."

Se dig selv som den perle holdt i Jesu nagle-arrede hånd. Hør ham sige til dig: "Du er så smuk! Du kostede mig alt, hvad jeg havde, men jeg fortryder det ikke. Nu er du min for altid!"

Du kan ikke gøre noget for at fortjene dette. Du kan aldrig ændre dig selv eller gøre dig selv god. Alt du kan gøre er at acceptere det Jesus har gjort for dig og takke ham for det! Du tilhører ham for evigt!

Bøn
Tak, Herre, for at du har købt mig. Jeg proklamerer, at Jesus elskede mig og gav sig selv for mig, og at jeg tilhører ham for evigt! Jeg er blevet købt til en pris; Jeg tilhører Gud. Amen.


Til 13 Jul: