Til Daglig Andagt
11. Jan: Den Almægtiges Beskyttelse

Ved Jesu Blod Er Jeg Forløst Af Djævelens Hånd
Af Derek Prince

Salme 91 er blevet kaldt "atomalderens salme." Dette er en salme om fuldkommen beskyttelse mod enhver form for ondskab, fare og skade – hvordan den end måtte komme, på hvilken som helst måde og på et hvilket som helst tidspunkt. Mange kristne kender godt denne passage. Men lad os lige se på de to første vers:

"Den, der bor i den Højestes hemmelige sted, skal blive i den Almægtiges skygge." (Salme 91:1)

Ordet blive på hebraisk betyder normalt "at tilbringe natten". Det er et ord, der ofte bruges til at beskrive handlingen med at overnatte. Så dette fortæller os, at i mørkets timer vil den sande troende være under den Almægtiges skygge eller beskyttelse. Læg mærke til det andet vers:

"Jeg vil sige til Herren: 'Han er min tilflugt og min fæstning; min Gud, på ham vil jeg stole på.’” (vers 2)

Dette er forkammeret, indgangen til den fuldstændige beskyttelse af de resterende vers i den salme. Det er dit vidnesbyrd: "Jeg vil sige." Hvis du ikke siger det, får du det ikke. Og det kræver noget mod at sige, hvad der følger i Salme 91. Men kun de, der siger det, har skriftens ret til at leve i det. Det er vores vidnesbyrds ord, der gør det effektivt.

Bøn
Tak, Herre, for Jesu blod. Jeg proklamerer at jeg ved hans blod nu lever under den Almægtige Guds beskyttelse. Ved Jesu blod er jeg forløst af djævelens hånd. Amen.


12 Jan: