Til Daglig Andagt
8 Feb: Købt Fuldstændig Tilbage

Gennem Jesu Blod Er Jeg Helliget, Gjort Hellig, Tilsidesat For Gud
Af Derek Prince

I Romerne læser vi om to riger med deres modsatte lov funktioner. Djævelens lov er syndens og dødens lov; Guds riges lov er loven om Åndens liv i Kristus Jesus.

"For loven om livets Ånd i Kristus Jesus har frigjort mig fra syndens og dødens lov" (Rom 8:2).

Vi er ikke længere på djævelens territorium, ikke længere under djævelens lov. Hans rige gælder ikke os, fordi vi er i et andet rige. Vi er blevet overført, båret over – ånd, sjæl og legeme. Og denne transaktion sker gennem Jesu blod – vi er helliget, tilsidesat for Gud, ved Jesu blod.

Lad os nu overveje slutningen i forhold til den troendes legeme. Jeg kan af erfaring sige, at det er her, det virkelig begynder at virke, når vi bringer det ned til vores fysiske legemes rige. Overvej dette:

"Eller ved du ikke, at dit legeme er Helligåndens tempel, som er i dig,
som du har fra Gud, og at du ikke er din egen? For du blev købt til en pris;
ære derfor Gud i dit legeme og i din ånd, som er Guds" (1 Kor. 6:19-20).

Ordene "købt til en pris" fører os tilbage til temaet forløsning. Vi er købt tilbage fra djævelens hånd med Jesu blod. Hvor meget af os blev købt tilbage? Kun vores ånd? Nej, både vores ånd og vores legemer tilhører Gud, fordi Jesus betalte den samlede forløsningspris for sit blod.

Bøn
Tak, Herre, for Jesu blod. Jeg proklamere, at jeg er blevet købt helt tilbage fra djævelens rige og bragt ind i Guds rige. Min ånd og legeme tilhører Gud, fordi Jesus betalte den samlede forløsningspris med hans dyrebare blod. Gennem Jesu blod er jeg helliget, gjort hellig, tilsidesat for Gud. Amen.


Til 9 Feb.