Til Daglig Andagt
3 Feb: Fred Og Vished

Gennem Jesu Blod Er Jeg Retfærdiggjort, Gjort Retfærdig,
Ligesom Om Jeg Aldrig Havde Syndet.
Af Derek Prince

I Esajas' bog læser vi om et andet resultat af retfærdighed i det kristne liv:

"Og effekten af retfærdighed bliver fred, og resultatet af retfærdighed vil være tryghed og vished [selvsikker tillid] for evigt." (Esajas 32:17).

Tre produkter af retfærdighed er givet i det vers: fred, tryghed og vished. De kommer alle fra erkendelsen af, at vi er blevet retfærdige med Jesu Kristi retfærdighed.

Et andet resultat er beskrevet i Romerne 14:17:

"Thi Guds rige er ikke at spise og drikke, men retfærdighed og fred og glæde i Helligånden."

Gårsdagens læsning viste os, at retfærdighed bringer frimodighed; i dag tilføjer vi fred, tryghed, vished [selvsikker tillid], sikkerhed og glæde. Alle disse ting er produkter af retfærdighed. Hvis vi ikke modtager Kristi retfærdighed ved tro, vil vi kæmpe og forsøge at opnå alle disse andre egenskaber uden nogensinde at opnå dem. Det er ynkeligt at se kristne forsøge at være glade eller fredelige, eller forsøge at være afslappede eller sikre. Nogen har fortalt dem, at de burde være det. Men det er min erfaring, at når de virkelig får forsikringen om syndens tilgivelse og retfærdighed ved tro, vil de opdage, at det bare sker. Glæden flyder naturligt. Fred kommer uden anstrengelse. Sikkerhed er til stede. Frimodighed udtrykker sig. Grundproblemet er at få folk til at indse, at de er blevet gjort retfærdige med Jesu Kristi retfærdighed.

Bøn
Tak, Herre, for Jesu blod. Jeg proklamere, at jeg er blevet retfærdiggjort med hans retfærdighed, og jeg træder ved tro ind i den fred, stilhed, forsikring og glæde, som denne erkendelse bringer. Gennem Jesu blod er jeg retfærdiggjort, gjort retfærdig, ligesom om jeg aldrig havde syndet. Amen.


Til 4 Feb.