Til Daglig Andagt
11 Feb: Hellighed Ved Tro

Gennem Jesu Blod Er Jeg Helliget, Gjort Hellig, Tilsidesat For Gud.
Af Derek Prince

Vi kan se, at vækkelse er her, når Guds folk er mere interesseret i at være hellige end at blive helbredt. Vores prioritets standard er forkert. Hvis jeg skulle arrangere et helbredelsesmøde, ville folk strømme ind, men hvis jeg skulle undervise om hellighed, ville fremmødet falde. Faktisk er hellighed meget vigtigere end helbredelse. Helbredelse er midlertidig og vil kun hjælpe dig til at komme igennem dette liv. Gudskelov for det. Men hellighed er evig; det vil være med dig for evigt i himlen. Noget skal ske ved Helligåndens kraft for at ændre vores sans for værdier.

"Så nu, brødre, overlader jeg jer til Gud og til hans nådes ord,
som kan opbygge jer og give jer en arv blandt alle dem, der er helliget." (Ap.g. 20:32).

Arven er for dem, der er blevet helliget. Denne passage siger, at Guds ord kan bringe dig ind i den arv. Men hvordan opnås helliggørelse under Guds bedre måde, den nye pagt? Jesus beordrede Saulus af Tarsus, da han første gang åbenbarede sig for Saulus (som senere blev Paulus). Han sagde:

"Jeg vil udfri dig fra det jødiske folk såvel som fra hedningerne,
som jeg nu sender dig til, for at åbne deres øjne for at vende dem fra mørke til lys
og fra Satans magt til Gud, at de kan modtage syndernes forladelse og en arv blandt dem,
der er helliget ved troen på mig." (Ap.g. 26:17-18).

Vi kan blive helliget ved at holde alle reglerne i Det Gamle Testamente – hvis vi holder dem hele tiden. Igen, dette er umuligt for syndige mennesker. Den anden vej er helt anderledes – ikke ved at holde et sæt regler, men ved tro på Jesus.

Bøn
Tak, Herre, for Jesu blod. Jeg proklamere min tro på Jesus Kristus og bekræfter, at jeg gennem Jesu blod er helliget, gjort hellig, tilsidesat for Gud. Amen.


Til 12 Feb.