Til Daglig Andagt
2 Dec: Højre Fællesskab

Lad Os Tage Hensyn Til Hinanden
Af Derek Prince

Der er én tilsyneladende negativ konsekvens af at have fællesskab med Gud og vores trosfæller: vi kan ikke længere have den samme slags fællesskab med vantro.

“Bliv ikke bundet sammen med vantro; thi hvad samfund har retfærdighed og lovløshed, eller hvad samfund har lys med mørke? Eller hvilken harmoni har Kristus med Belial, eller hvad har en troende til fælles med en vantro? Eller hvilken aftale har Guds tempel med afguder? For vi er den levende Guds tempel." (2 Korinterbrev 6:14-16, NASB).

Adskillelsen fra de vantro, som Paulus talte om, er ikke primært fysisk. Vi kan befinde os side om side med vantro hver dag - i vores hjem, på vores arbejdspladser eller i andre aktiviteter i dagligdagen. I sådanne situationer kræver vores kristne vidnesbyrd, at vi er venlige, høflige og hjælpsomme. Men vi er ikke frie til at dele med vantro det, som er moralsk eller åndeligt urent eller vanære for Kristus. I denne verden skal vi følge Paulus’ formaning i 2 Korinterbrev 6:17:
"Rør ikke ved det, der er urent."

Hvis vi er følsomme over for Helligånden, vil han altid advare os om disse besmittende kontakter og vise os, hvordan vi beskytter os mod dem.

Men den sikreste beskyttelse mod forkert fællesskab er rigtigt fællesskab. Som Guds børn er vi arvinger til utallige glæder og velsignelser, som verden intet kender til. Faktisk fortalte Paulus os, at vor Fader Gud "har velsignet os med enhver åndelig velsignelse i de himmelske steder i Kristus" (Ef 1:3). Når vi regelmæssigt deler disse velsignelser med resten af Guds familie, tiltrækkes vi ikke længere af de tarvelige, urene fornøjelser i en verden, der vandrer i mørke.

Bøn
Tak, Herre, for at du hjælper mig til at elske andre. Jeg proklamerer, at jeg er gået ud af fællesskabet med mørket og ind i fællesskabet med Guds familie, mine brødre og søstre i Kristus. Jeg vil betænke andre. Amen.

Til 3 Dec: