Til Daglig Andagt
27 Aug: Begunstiget Og Accepteret

I Kærlighed Har Min Fader Forudbestemt Mig Til
At Blive Adopteret Som Hans Søn Eller Datter
Af Derek Prince

"Han [Gud] udvalgte os ... efter at have forudbestemt os til at blive adopteret som sønner af Jesus Kristus til sig selv, efter hans viljes velbehag, til pris for herligheden af hans nåde, hvorved han gjorde os accepterede i den elskede. ” (Efeserne 1:4-6).

Hvem er "den elskede"? Jesus. Læg mærke til rækkefølgen der. Vi er udvalgt, forudbestemt, adopteret og accepteret. Sig disse trin højt: "Jeg er udvalgt, forudbestemt, adopteret, accepteret." Jeg er klar over, at nogle af de moderne oversættelser ikke bruger ordet accepteret. Den græske sætning, der er oversat som "Han gjorde os accepterede" betyder: "Gud har givet os sin gunst fuldstændigt." Igen, da englen Gabriel hilste Jomfru Maria, sagde han: "Glæd dig, du højt begunstigede" (Luk 1:28). Begunstiget er det samme græske ord som i Efeserbrevet, og "accepteret" er en god måde at oversætte det på. Vi er ikke blot tolereret af Gud. Vi står ikke bare på sidelinjen. Vi er snarere genstande for hans højeste gunst. Kan du tro det? Det er utroligt.

Efter min mening er følelsen af usikkerhed direkte forbundet med problemet med afvisning. Løsningen er at blive en del af Guds familie. Gud har ikke ændret sig. Gud er kærlighed. Gud elsker alle sine børn. Der er ingen andenrangs børn af Gud. Hvis du er et Guds barn, behøver du ikke at spidse tæer ned ad korridoren og banke på hans dør i håb om, at han vil nedlade sig til at lukke dig ind. Han venter på dig med åbne arme.

Bøn
Tak, far, at jeg er dit barn. Jeg proklamerer, at jeg er udvalgt, forudbestemt, adopteret, accepteret. Gud har skænket mig sin gunst fuldstændigt. I kærlighed har min Fader forudbestemt mig til at blive adopteret som hans søn eller datter. Amen.


Til 28 Aug: