Til Daglig Andagt
19 Aug: Perfekt Runde

Jeg Er Blevet Fuldkommen I Kristus
Af Derek Prince

Som jeg har sagt før, skræmmer udtrykket perfekt ofte folk. For at gøre dette ord mindre skræmmende, vil jeg gerne bruge et simpelt eksempel fra matematik.

Lad os tage brugen af ordet runde. Der er kun én standard for rund. Noget er enten rundt eller ikke rundt. Hvis noget er rundt, er det en cirkel. Der er kun én slags cirkel; der er ikke tre eller fire forskellige slags cirkler. Der er dog mange forskellige størrelser af cirkler.

Gud Faderen er den store cirkel, den målløse runde ring, der omfatter hele universet. Jesus forventer ikke, at vi har samme størrelse som Gud, men han forventer, at vi har samme karakter som Gud. Du og jeg kan være meget små cirkler – der opererer i nogle små områder, hvor Gud har givet os tilsyneladende trivielle, besværlige pligter. Men for hver af os i vores eget lille område, ønsker Gud, at vi skal være en perfekt cirkel. Perfekt rund. Lige så rund som den "store cirkel", Gud Faderen, der omfatter hele universet.

Så når du læser Jesu befaling om at "være fuldkommen" (Matt 5:48), så tænk på det i form af at være "rund". Vær ikke skæv, med små buler. Har ikke mangler. Du er måske ikke særlig stor, men du kan være en perfekt cirkel.

Bøn
Tak, Herre, for dit arbejde i mig. Jeg proklamerer, at Gud ønsker, at jeg skal være en "fuldkommen cirkel" - og ved hans nåde vil jeg være det, for jeg er blevet fuldkommen i Kristus. Amen.


Til 20 Aug: